Back to PTC

Hemma igen nu från Ohio. Åkte ca halv nio på morgonen på månadagen härfrån PTC. Tar ca 10,5 timme härifrån till Columbus, Ohio. Men eftersom vi stannade oså och först åt lunch på ett ställe i Tennessee och sedan middag med min värdmammas brorsa i Cinncinatti, Ohio, så var vi inte framme förrän kl 9 på kvällen på hotellet. Men även fast resan var lång så kändes den inte så lång. Jag körde ca 15 min kanske när min vmamma var tvungen att sitta i bak med I.

Hotellet var faktiskt riktigt fint. Vi hade två rum som var connectade med varandra. Så det var typ en skjutdörr emellan bara. Så jag och A delade rum och min vmamma och pojkarna delade rum.

På tisdagen så spenderade vi dagen hemma hos min värdmammas syster. Hon hade precis fått barn så där fanns en supersöt lite 5 veckors baby. Och även mina vbarns kusin B, två år. Vi spenderade hela dagen i princip där och bara hängde. Träffade även på min värdmammas mamma. Alla trevliga och rara.

På onsdagen så hängde vi först hemma hos min värdmammas syster någon timme. Sen åkte vi tillbaka till hotellet och åt god lunch från TGF fridays(?) Sen tog vi typ en nap på rummena och bara hängde där tills runt 4-5 tiden då vi åkte till en vattenpark. Ett inomhusbad alltså, men med roliga ruschbanor och en massa roliga grejer. Jag blev 8 år igen kändes det som. Jag och A åkte en superrolig vattenruschkana. Sen sprang jag runt med E som var så lyrisk över grejerna som såg ut som brandslangar och sånt så han skrek "firefighter" hela tiden. Haha. Vi åkte hem runt halv åtta-åtta tiden ungefär.

Idag lämnade vi hotellet runt halv nio tiden igen. Det tog bara ca 10 timmar den här gången, men det kändes längre bara för att vi inte stannade några längre sträckor utan var i bilen 10 timmar i sträck liksom. Resan var lång, vi var alla trötta och ville bara hem. När vi hade ca 1,5 timme kvar hem så började I spy. Tack och lov så satt jag bredvid honom (eller ja kanske inte för mig hehe) så jag kunde hjälpa honom. Och inte spydde han 1 gång inte.. nej 3 gånger. Stackarn. Tror han var förstoppad eller åksjuk. Han är ju bara 1 år så hela resan har ju helt rubbat på hans dagliga schema, så jag tror han har haft lite svårt att vänja sig. Min vmamma kom och kramade mig förut och sa tack för att jag varit så hjälpsam. Haha, dom var rädd att jag skulle ta första bästa flyg hem efter två 12timmars resor i bil med en unge som spydde på mig. Haha, som om!

Jaja. När vi kom så åt jag mat, sen har jag och A målat naglarna. Eller, ja hon målade mina så fina. Röda med små vita prickar. Jättefint förutom att det blev liite utanför. Men men ;)

Imon är jag ledig så imon ska jag till Atlanta, till Therese. Vet inte riktigt när jag drar dit men antagligen senare på eftermiddagen. Dock vill jag helst slippa "rush hour" till Atlanta. Men iallafall så ska jag sova över där tills på lördagen :) Ska bli så kul!

xoxo
isa


jag suger på att ta bilder. jag vet. jag tog 1 bild från Ohio, och det var på hotellrummet, lite av det när jag ligger i sängen. Men såklart är den på min ipod och jag fattar inte hur jag får den bilden till datorn. Men iallafall.. ska bli bättra på att ta kort. Den här bilden är från när jag hade picknick med Anna (haha pinsamt att jag skrivit Therese och Anna fick påpeka det idag x)), Lisa och Sarah!

Kommentarer
Postat av: petra

sv: haha "du förtjänar det inte".... ;) hoppas iaf det blev lite fel där stumpan! :D haha. Men tack så heemskt mycket!! Tänkte precis slänga ur mig "kommer bli så mycket lättare för dig att kunna hälsa på mig nu när det bara är en tågsträcka emellan" men ah.. just nu är det lite mer än så ;D

hoppas du har det bra också där borta, verkar som så iaf av vad man kan läsa :)) <3<3

2011-04-08 @ 09:16:15
URL: http://petrasa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0