Från rikt till fattigt

Igår när jag, min värdmamma och E åkte hem från mallet så svängde vi förbi ett ställe här i PTC som har rätt så dyra hus. Det dyraste kvarteret i Peachtree. Sjukt fina hus var det och STORA! Skulle inte vara helt fel att bo där inte. Min värdmamma berättade att när Ashton Kutcher spelade in en film här i PTC förut så hyrde han och hans fru ett hus där. "Det närmaste dom kan komma ett hus i Kalifornien" sa min värdmamma. Men verkligen jättefina hus, men alla var typ till salu för ingen har råd med dom. Men mja, skulle inte vara helt fel att bo där på ålderns höst ;) Det var ju inte direkt ett familjeområde.
Haha, föressten.. kanske ingen som folk vet, men killen som boxaren Mike Tyson bet av örat på för ett bra tag sen, han bodde här i Peachtree förut och hans barn gick på samma skola som A. he he.

Jag märker verkligen hur annorlunda Peachtree city är från andra ställen, tex. Atlanta. Peachtree är lite mer..eller inte lika fattigt kanske jag ska säga än andra ställen och vi har otroligt låg kriminalitet här, man ser typ ingen som röker och knappt någon tjock människa. Det är som en liten bubbla. Men så kommer man till Atlanta och man får lite verklighetsomfattning ändå. Vi brukar låsa bildörrarna när vi kör i Atlanta, det säger väl en del? hehe. Och det är sjukt mycket ghetto, vad jag tycker iallafall, i ATL.


Skulle inte vara helt fel att springa in i honom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0