Julia has left the building

Imorse skjutsade jag iväg Julia till flygplatsen :( Tråkigt att hon inte kunde stanna längre. Dels för att hon inte fick utnyttja det fina vädret som är här, eftersom hon var sjuk den dagen då det var strålande sol, och dels för att hon blev sjuk. Men vi fick umgås iallafall, och det var det viktigaste. Hoppas att hon kan komma hit en annan gång också kanske, och då ska det inte finnas några sjukdomar här :)

Igår så åkte vi in till Atlanta. Vi gick runt i/på/jagvetinte Atlantic Station och shoppade. Eller ja, tycker själv att det inte finns supermycket där. Men jag shoppade iallafall ett par cerisrosa mjukisbyxor från Victoria Secret. Hade fått ett presentkort där av Anna som var på 10 dollar. Det tackar man för :) Sen köpet jag en superfin klänning på en affär. Fick den för 23 dollar då den egentligen kostat 69. Kap någon? Brukar inte gilla klänningar så fasansfullt mycket, iallafall inte vardagliga klänningar, men den här var verkligen superfin. Funkar bra som finare vardagsklänning men även till utgång och fest. Vi lunchade även på ett litet thaicafé.

Det var fredag igår, vilket betyder Sabbath för min värdfamilj. Jag och Julia var för första gången med på en äkta sabbath middag med böner och allt. Var intressant kan jag säga, men roligt att vara med om :) God mat var det också!

Sen blev det jordens åskoväder och vi åkte iväg till Anna på Starbucks och satt där ett tag och pratade. Det åskade som inåt tusan. Jag säger då det, man har inte varit med om åskoväder om man inte varit med om ett åskoväder här i sydstaterna.

Idag vet jag inte vad jag ska göra. Solen skiner så kanske ska ta aoch sätta mig och försöka få färg på mig. Senare idag/ikväll ska nog jag och en tysk aupair som heter Lisa ut och äta middag :)

xoxo
isa




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0