Passover

Heyhey. Vad har jag hittat på idag? Idag har det varit väldigt varmt. Typ ligga-vid-en-pool-annars-går-det-inte-att-vara-i-solen-varmt. Typ närmare 30 grader tror jag. Idag har jag hängt med A typ hela dagen. Vi har varit ute, i skuggan dock för det blev för varmt i solen, och lekt med Playdo. Vi har hoppat studsmatta. Dom har en enorm studsmatta på tomten som är rolig att studsa på. Min värdmamma är typ gymnast, eller ja hon var förr i tiden, så hon hoppade runt och visade lite tricks. A, som är typ bra på allt hon gör seriöst, är ju såklart också rena rama gymnasten och gjorde volter och allt möjligt där på studsmattan. Quite impressive måste jag då säga. Dom försökte lära oviga mig att hoppa och landa i sittposition. Svårt att förklara, men man hoppar oså drar man upp benen och landar på rumpan i sittposition. Hehe. Låter kanske inte så svårt som det är, men det var lite läskigt i början såklart. Men sen fick jag in det. *stolt*
Kanske att jag blir rena rama gymnasten under mitt år här? Eh.

Nu på kvällen så har det varit passover middag. Min värdfamilj är ju som sagt judar, och rätt religiösa. Fast på ett bra sätt. Eller ja, finns det ett dåligt tro? Nej men alltså dom är rätt religiösa, men inte så här att jag känner att det är jobbigt mycket. Dom går i synagongan varje lördag och dom äter bara kosher-mat, dom firar alla judiska högtider och min värdpappa har en sån här kippa på sig nästan hela tiden. Så det var en ca 2 timmar lång middag med en massa böner och sånger och en massa olika maträtter. Men det var väldigt gott måste jag säga. Vet inte vad det var jag åt riktigt, men gott var det.

 Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Tror jag ska kika på något desperate housewives avsnitt eller se någon film på netflix. Lets see.

xoxo
isa




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0