Pippi longstocking is coming in to your world, a freckled-face redhead girl

Idag har jag jobbat. Även fast med lite sömn inatt. Eller ja, mer än andra. Min värdmamma och A var vaken till 3 inatt, för I vaknade och var vaken tills dess. Stackarna. Igår var det en sjukt lång jobbdag. Först jobbade jag från 9 till ungefär 4 då min värdmamma kom hem. Sen skulle hon på babyshower kl 6 och undrade om jag kunde passa barnen mer och det kunde jag. Hon hade soccer också så hon kom hem runt halv tio. Iallafall så badade jag E och I och skulle sen läsa saga för E och natta honom. OH NO. Helvete bröt lös. Eller ja, i badkaret började det faktiskt. Han lyssnade inte på något och var helt och hållet omöjlig att ha och göra mig. Han bet A, som var så hjälpsam och snäll, och rev mig. Slutade med att A ringde min värdmamma. Haha.

Men ja, gick att få honom till säng iallafall. I skrek och skrek och ville vara med mig när jag läste sagan för E, men ville inte vara i sovrummet.. så till slut så blev det sagoläsning i hallen. Var en tuff kväll men jag är glad att jag har en underbar 8åring som kan hjälpa mig (så gott hon kan dvs) :)

Idag har det varit en fin dag, så har varit ute i princip hela dagen men hann med att kolla på Pippi Longstocking på förmiddagen. Åt sjukt god fisktacos och tårta till efterrätt. Jag har sagt till min värdmamma att jag inte gillar fisk riktigt, men för att jag ALLTID kopplar fisk till torsk - en äcklig smaklös fisk som är fruktansvärd. Men den här var riktigt god. Kommer dock inte ihåg vad den heter.

Ikväll ska jag bara slappa och ta det lugnt. Kika på Gossip Girl hade jag tänkt och äta lite choklad från min påskkorg jag fick av min värdmamma (som E i princip ätit upp allt i, hah). Blir nog en tidig kväll ikväll skulle jag tro!

xoxo
isa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0