Shopping i Atlanta

Är hemma från Atlanta. Åkte dit runt halv tre tiden och körde till Therese hus som är i downtown Atlanta. Hon bor nära en superstor arena som finns där, så hoppas på att kunna kika på nån sport där någon gång. Skulle vara coolt. Therese var iallafall jättego och trevlig. Kommer definitvt hänga mer med henne, om hon vill det ;) Jag hämtade upp henne och sen åkte vi till shoppingstället i Atlanta.

Jag köpte inte alls så mycket som jag trodde, men det kanske är bra. Tog oss en liten förfriskande kaffedrink från Starbucks. Vi köpte lotion, duschkräm och parfym från Victoria Secret och jag köpte en tröja från American Eagle och ett par solbrillor. Sen åt vi middag på ett ställe som hette Joe´s, eller något sånt. Kommer inte ihåg. Vid ungefär åttatiden drog vi hem. Först skjutsade jag hem Therese igen. Som btw har typ jordens coolaste hus. Alltså hennes värdfamilj. Sjukt stort och annorlunda. Lite gammaldags. Dom har en brunn (!!) i köket. Glas över, men en äkta brun alltså. Coolt som tusan. Hennes barn verkade jättegulliga också även fast jag hade svårt att förstå vad hennes lille pojke sa.

Är sjukt stolt över att jag klarade över att åka till Atlanta helt själv och inte vara orolig eller rädd. Ni ska bara veta hur trafiken är och hur vägarna ser ut. På motorvägen finns det som max 8 filer.. hehe. Men det gick bra. Det ända som inte gick bra var att hitta.. haha. På ditvägen så missade jag avfarten till motorvägen så jag åkte en liten omväg tror jag. Dock ingen stor. På hemvägen nu så åkte jag in på fel motorväg. Dock var det lätt hänt eftersom det är två motorvägar som korsar varandra och man måste ligga i rätt fil för att inte hamna på fel väg. Men det glömde jag bort och tänkte inte på. Så jag ringde min värdpappa och han hjälpte mig  hitta hem igen. hehe. No problemas där inte. Man får se det på den posivtiva sidan, jag fick köra sjukligt mycket idag helt enkelt. Och det gick finfint. Nu gäller det bara att lära sig hitta lite och att lära sig att följa gpsn. Tror kanske att det ska vara lätt, men det är det inte alltid.

Ska visa er bilder imon på vad jag köpte.

xoxo
isa










Kommentarer
Postat av: Syster

Fan vad gött väder. Idag SNÖADE det här!!! Lite bara iförsig, men det har varit kallt! Buhu!

2011-04-02 @ 06:45:07
URL: http://enlitenaupair.blogg.se/
Postat av: Jossan

åhhh jag vill se vad du köpte!!

2011-04-02 @ 13:01:53
URL: http://joosienylen.blogg.se/
Postat av: lovisa

saknar dig älskade vän!

btw, du är fortfarande lika smoking hot i ditt röda hår!

2011-04-17 @ 19:25:43
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0