Sjukhus

Hej. Igår var det ingen bra dag. Jag hamnade nämligen på sjukhus i Atlanta.

Så här var det. Jag sov över hos Therese i Atlanta och vi bestämde oss för att shoppa igår. Jag började känna mig lite dålig i magen och hade ont i magen på morgonen, men tänkte att det skulle gå över. Började känna mig dåligare och dåligare när vi åkte in till shoppingställena och inne på första affären som vi var så började jag känna mig yr. Jag sa till Therese att jag kände mig dålig och att jag ville gå och ta något att dricka. Hon skulle bara betala så jag gick runt i affären och väntade. Plötsligt blev jag jätteyr och kände att jag höll på att svimma så jag ställde mig vid en klädhängare och försökte samla mig. Sen vaknade jag upp på golvet med en massa anställda runt mig. En tant berättade att jag hade gått rakt in i henne och ramlat och slått i huvudet väldigt hårt. Mindes dock inget av det.

Kände mig jättedålig och höll på att svimma igen där jag satt så dom ringde ambulansen. Ambulansen kom och dom bärde ut mig på bår. Therese fick följa med i ambulansen vilket var väldigt tryggt. Dom tog blodtryck på mig och gav mig vätskeersättning, eller vad det heter. Åkte till ett sjukhus i Atlanta. Där tog dom massa olika tester på mig, bla xray röntgen på mitt huvud eftersom att jag slått mig så hårt. Jag trodde jag hade fått hjärnskakning, men det hade jag inte. Dock är xray röntgen svindyrt, men det är som det är. Dom tog även röntgen på min nacke.

Mådde dåligt där och spydde. Grejen att jag mådde dåligt var att jag har fått mag influensa. Dock förstår jag inte riktigt varför jag svimmade, för jag mådde inte superdåligt där inne i affären. Men min värdmamma sa att ibland så kan det bli så om man känner sig sjuk nära ett visst ställe i huvudet så kan det påverka något som gör så at man kan svimma. Jag vet inte riktigt hur det var. Men jag har dock lätt att bli svimfärdig och yr om jag mår dåligt, men brukar nästan aldrig svimma. Min värdmamma och min LCC kom till sjukhuset och efter några timmar så fick jag åka hem med dom.

 Igår mådde jag pyton så jag la mig bara i sängen när jag kom hem och försökte få i mig något att äta. Idag mår jag bättre. Min maginfluensa verkar inte vara långvarig. Mår inge illa nu och har inte spytt något mer än igår. Dock är jag lite dålig i magen, men inge farligt. Det enda som gör ont idag är huvudet, antar för att jag slog i det så hårt och min nacke. Min läkare sa att några muskler i nacken spändes åt när jag slog huvudet så  därför som att jag har nackont och är stel i nacken.

När jag föll så slog jag i sidan av min haka väldigt hårt så jag är öm där och har ett blåmärke. Utöver det så är det inge problem med mig. Nu hoppas jag bara att min försäkring täcker kostnaderna för sjukhuset.

Mina värdbarn är också sjuka nu, speciellt A som spytt några gånger. :( Inge kul. Och imon kommer Julia. Haha bra timing där. Men hoppas att vi alla är bättre och piggare imon!

Är dock väldigt tacksam att jag hade så fina och hjälpsamma människor runt mig igår. De anställda på affären var jättesnälla mot mig. Måste gå in där någon dag och tacka dom. Ambulansmännen var jättebra och roliga. Haha, dom skämtade om Therese I <3 NY tshirt. Min läkare var jättebra och rolig och även sjuksköterskan. Och min värdmamma har varit en ängel och är även så glad över att min LCC kom med och kollade hur det var. Hon ringde mig imorse och hörde hur det var med mig. Skulle egentligen på LCC möte idag och spela tennis med min LCC grupp, men det gick ju inte :( Sist men inte minst så är jag så glad och tacksam över att Therese var med mig hela dagen igår och var ett sånt fint stöd. Det kändes verkligen jättetryggt!

xoxo
isa

Kommentarer
Postat av: Cajsa

Usch, det låter ju hur hemskt som helst! Hoppas allt är hyfsat OK nu? Krya på dig vilket fall! Kram! :)

2011-04-10 @ 20:33:33
URL: http://mybigadventure.blogg.se/
Postat av: Jossan

Urscha, vilken tur att allt gick bra!! Och vad bra att dom röntgade huvudet och såg att du inte hade skadat dej! Verkar vara en magsjuka, och det brukar ju gå över på bara någon dag. Lillkillen spydde väl på dej i bilen? Där blev du säkert smittad. Hoppas du och Jullan får det kul!!!

2011-04-11 @ 01:17:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0