Time-out

Hejhej. Idag har jag passat barnen. Mina värdföräldrar stack vid halv sju, så jag öppnade min dörr då men hoppades att dom skulle sova längre nu när det var helg. Eh, nej. A var uppe med tuppen hon, kvart över sju studsade hon upp. E vaknade runt halv åtta som alltid och sjusovaren I vaknade kl 9. Vi spenderade dagen med lite wii spelande på morgonen och leka ute i fina vädret. A var hos sin kompis hela dagen typ, så henne såg man inte skymten av. I tar ju nap också i typ 3 timmar varje dag, så det är ju mest jag och E som leker tillsammans.

Vet att många reagerat på att E är sååå energisk och vill leka hela tiden. Inte lätt att hänga med i hans takt kan jag lova, men det är roligt. HAN är rolig må man säga. Han har så roliga kommentarer ibland så man vet inte vad man ska ta vägen. Och gulliga också. Idag snackade vi lite om hans cykel/trampbil eller vad fan det är. Kom in på Sverige och Tyskland och jag frågade honom "känner du någon från tyskland?" Det gör han ju. "No.. or yes.. Christina" Christina var deras förförra aupair från Tyskland som var helt underbar. Jag har mailat med henne lite också och hon verkar verkligen som en fin människa. Jag frågade om han saknade henne och han sa ja och såg lite ledsen ut. Sen pratade vi lite om mig och han frågade, som han alltid gör "are you gonna stay with us forever?" och jag brukar säga något i stil med att jag kommer stanna hos dom väldigt länge :) och han frågar något i stil med "but when are you going home?" jag bara "Im going home the time you are getting sick of me" eller något sånt. Så sa han "Im never gonna get sick of you. I want you to stay forever!". Aw, min lille sötis :)

Även fast han är väldigt envis och ibland väldigt svår att göra med så är han ändå så go och rolig att vara med. Nu låter det som att han är min favorit, men så är det inte. Gillar alla mina 3 värdbarn lika mycket. Jag umgås bara mest med honom eftersom A går i skolan och I är så pass liten och sover lite under dagarna.

Dock fick jag sätta honom i time-out idag för första gången. Inte lätt kan jag lova. Fick bära in honom i huset x)

Och vet ni vad jag fick förut av min värdmamma när hon kom hem? En korg full med godis. HUR SÖTT? Dom firar ju som sagt inte påsk, eftersom dom är judar. Så nu, efter jag pratat med Erika i tele (äntligen, var så länge sen vi snackade!) så ska jag mumsa i mig godiset och kika på Gossip Girl :)

xoxo
isa


Kommentarer
Postat av: Jossan

Ahh, vad snällt!!!! Jag tycker E verkar vara cool, ja ska leka med han när vi hälsar på =) haha

2011-04-25 @ 13:40:43
URL: http://joosienylen.blogg.se/
Postat av: isabelle

haa, ja men om man säger såhär.. du kommer inte ha något val än att leka med honom. Hans första ord, och jag lovar dig, kommer vara "so, what you wanna play?" hah.

2011-04-25 @ 19:06:19
URL: http://keepondreamin.blogg.se/
Postat av: petra

sv: ja det kommer massor när vi fått ordning, och än så länge är det = noll ;P haha

2011-04-25 @ 21:21:53
URL: http://petrasa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0