Vad händer?

Ja, just nu har jag för mycket i min hjärna och allt som händer att jag inte riktigt orkar eller har tid för att blogga. Men jag tänkte att jag kunde göra det nu.

Varför jag rematchas? Ja, jag har ju varit här i 5 månader, så jag trodde verkligen inte det skulle hända. Men ni ser, man är aldrig säker. Därför man aldrig riktigt känner sig trygg tycker jag, det är inte som hemma. Hemma kan man aldrig bli utsparkad av sin familj. Eller finns ju vissa idioter, men ni fattar vad jag menar. Min värdmamma och värdpappa bestluade för att rematcha för dom tyckte inte jag var tillräckligt mogen och ansvarsfull antar jag. Jag vet inte riktigt. Jag tycker jag hade bra hand om dom och det tycker alla andra också. Alla är chockade, jag, min LCC, alla mina kompisar, alla runt omkring, min familjs förra aupair. På ett sätt håller jag med om att det kanske var lite för mycket för mig. Jag var stressad ofta och visst att jag gjorde misstag ibland, men det gör väl alla. Inga misstag som är stora och allvarliga iallafall. Men tror problemet är att min värdmamma är perfektionist och så ordningssam att hon måste ha en likadan. Dom vill ha en andra förälder till barnen när min värdpappa är och reser i veckorna, och jag är mer som en storesyrra känner jag.
Hon vill ha någon som kan tänka själv och bestämma själv vad som ska göras, utan att fråga. Konstigt tycker jag då hon sa förut till mig att fråga om jag är osäker om något. Tror dom behöver någon äldre aupair faktiskt, och det sa jag till dom. Som min brorsa sa, vilken 21åring är så mogen och har sån erfarenhet att man kan vara föräldrer? Visst att man blir "den vuxna" när man har hand om barnen, men tror nog de allra flesta aupairer ser sig själv som storesyrran i familjen.

Min värdmamma sa att dom gillar mig jättemycket och dom tycker jag är en bra aupair. Men tydligen inte bra nog. Nej, vill min familj ha en superaupair så visst, leta på. Tror nog dock dom får leta länge. Deras förra aupair var superduktig och blev så tight med familjen, så jag tror dom vill ha en exakt likadan aupair som hon var. Hon var dock äldre. Hon är på besök här nu och jag förstår att dom gillar henne, hon är helt genomsnäll och go. Känns härligt att ha henne här nu, för hon stöttar mig. Jag menar inte att jag är en fantastisk aupair, men heller inte en dålig.

Min värdfamilj försökte dock hitta en familj här i PTC åt mig. Deras bästa kompisar som bor på samma gata som oss var intresserade och ville jättegärna att jag skiulle bo hos dom, men dom har tyvärr inte råd då CC är så satans dyra. Dock har dom andra kompisar som kanske är intresserade. Jag vet inte. Fick dock en familj i mitt account nu som bor i Atlanta, lite utanför. En singelpappa med två barn på 8 och 5. Hoppas på att han vill snacka lite med mig så får jag se om dom är något att ha. Vill såklart helt stanna kvar här i Atlanta så jag kan hälsa på mina värdbarn och mina vänner.

Det är i sånna här tider man inser hur jobbigt aupair livet kan vara. Gäller bara att tänka positivt och kämpa på. Allting har sin mening. Återkommer om något ändras, förhoppningsvis så stannar jag kvar här i Atlanta.

xoxo
isa

Kommentarer
Postat av: Cajsa

Tänker på daj!!



En massa kramar från Florida! :)

2011-08-27 @ 07:15:43
URL: http://mybigadventure.blogg.se/
Postat av: inga-lill Nylén

Hej!

Isa du vet lika bra som jag och många andra att du är hur duktig som helst. Du skall inte ta på dig detta. Du hade helt enkelt otur att komma till en familj som jag tror har problem på något sätt, det tyckte jag redan i sommar när vi var och hälsade på. De borde inte få ha auiparer, som de gör. Kram Mamma

2011-08-28 @ 17:09:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0