1 december

Känslorna går upp och ner som en bergochdalbana i aupair livet, och just nu är jag lite små deppig. Samtidigt glad för att min storesyrra är här, men samtidigt deppig för att Johanna åker hem om snart 1 vecka :( Det suger verkligen. Barnen är sjuk också så dom är extra gnälliga och griniga och går mig på nerverna. Jag orkar inte just nu. Just nu har jag lite hemlängtan och vill hem. Sen tror jag att jag har vrickat foten också, efter att ha ramlat då vi var ut i lördags. Gaaaalen kväll är allt jag kommer säga. Så det är inte min bästa vecka om man säger så.
Johanna och jag pratade om att hon skulle åka hem snart, för hon var deppig över det. Även fast ungarna går en på nerverna ibland så är de tju ändå som ens småsykon. Hon har ju varit med sina två tjejer i 3 månader, så klart det är jobbigt att lämna allt. Måste vara väldigt svårt att förstå för de som inte jobbar som aupair, men det är tungt. Kan inte tänka mig att lämna mina ungar, även fast jag har hemlängtan. Inte än. Inte innan det är dags. Jag är ingen som ger upp. Jag kämpar på tills det inte går. Lite svackor får man ha ibland, hemlängtan är nyttigt och jag har i princip inte haft hemlängtan på hela mitt år här, så inte så konstigt att jag får det nu. Någon gåg kommer det väl antar jag.

Jag kommer vara så stolt och nöjd när jag står på hemmaplan igen, hemma efter ett år här. "Jag klarade det" kan jag säga, och det ska jag också.
1 december idag och julen närmar sig. Kanske därför hemlängtan börjar komma?

xoxo
isa

Kommentarer
Postat av: Bror

Kämpa på Isa. Det är nu du växer och lär dig bli en bättre människa. Backar man ur tappar man styrka. Bättre att ha ett AuPair år som mestadels är bra men med lite hårda tider än att bara rida på en skön våg hela tiden. Då blir man som Annan Anka antar jag.

2011-12-04 @ 22:52:00
Postat av: ISABELLE

Det har du så rätt i. Jag vill verkligen inte bli som ankan. Dock är det väl nyttigt att få ut sig lite känslor, så bara för jag skriver sådär betyder verkligen inte att jag kommer åka hem tidigare. Kan verkligen inte se mig göra det.

2011-12-07 @ 01:18:03
URL: http://keepondreamin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0