Jul i USA

Då har julen varit här och julen i USA blev väl lite annorlunda än hur vi firar i Sverige. Dock inte helt annorlunda eftersom att min familj är dansk-amerikansk (min värdpappa är dansk). Så på julaftonen så började jag morgonen med att skypa med familjen och öppna julklappar från dom. På eftermiddagen så åkte jag, min värdfamilj och min värdmammas brorsa iväg till kyrkan. En och en halvtimme. Kände mig lite missanpassad där, speciellt då alla gick upp och skulle få någon välsignelse eller så men jag fick inte komma upp för jag är ju inte katolik. Kände mig som apa på zoo där när alla gick upp utan jag, haha. Men det var väl en annorlunda upplevelse. Inte direkt något som jag gillade så mycket, men jaja, då har man varit i kyrkan på julafton iallafalll.
På kvällen så blev maten jättesen då mina värdföräldrar oftast lagar maten innan vi åker till kyrkan men inte i år. Så runt halv sex till halv nio satt vi och väntade på maten och började så småningom att öppna juklapparna. Ungarna fick ju hur mycket som helst. Dom blev glad för mina julklappar vilket var det enda jag ville :)
Jag fick pengar av mina världföräldrar (som gick direkt in i kassan till resemånaden hehe) och ett presentkorten på bio. Dom fick choklad av mig. Haha. Vi båda sa att vi inte hade en aning om vad vi skulle köpa till varandra, så ja, tanken räknas som man brukar säga ;)

Sen åt vi god dansk julmat. Mysig julafton med min fina värdfamilj även fast jag saknade min familj och svensk julafton lite smått. På Julaftonsmorgonen så kom H in och väckte mig och sa att vi skulle öppna presenter från jultomten. Han hade ju varit här under natten ;) Så öppnade barnen en massa.. dom fick bla. en IPAD! Vadfan, den ville jag ha. Tror jag ska sno den av dom! jag fick choklad och en apelsin (tydligen så får man det här i USA, det representerar typ... någonting) i min julstrumpa :)

På dagen så hängde vi bara med varandra och lekte lite med alla julklapparna och sen runt 2 tiden så åkte dom iväg till min värdmammas mamma.


xoxo
isa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0