"Leggings is not pants"

Ett citat jag såg på min vän Julias blogg och som amerikaner inte verkar fatta. Vill bara gå och dra ner tröjan på folk som går med korta tröjor till leggins.. DET FUNKAR INTE. Jaja, lite mode åsikter där.
Just nu ligger jag ner bäddad i sängen och har lite små frossa. Har ont i halsen så jag är rädd att jag ska åka på en halsfluss. Ska duscha snart och krypa ner och sova så jag är pigg och kry imon *peppar peppar*
Helgen med Jossan var riktigt underbar. Hon kom hem till mig på fredagen och vi hade middag med mina världföräldrar. Var riktigt trevligt och tiden bara rusade iväg så runt 10 tiden åkte vi iväg till Johanna. Vi åkte och köpte lite gott och sen hyrde film och hade myskväll. På lördagen så åkte vi iväg till ett outlet mall i Philadelphia. Vi var inne på Forever 21 ett bra tag och jag kom ut med ett par skitsnygga nyårsklackar för 16 (!!!) dollar. Helt absurt. Sen en söt BH och ett par mjuka sockar. På kvällen åt vi tacos, hjälpte Johanna städa huset och sen drog vi iväg på en sen bio - Immortals, som var riktigt bra. På vägen hem så svängde jag lite fel så vi kom in på något ställe där nära bion. Så ser jag någon komma efter oss oså är det en polis. Han bara "Did you take the wrong turn?" och hånflina. Ja, man kan väl inte säga att man är kung på att hitta rätt. Sällan jag får såna fula möten med polisen här i USA. Första gången var då jag och Lisa åkte hem från Kings of Leon konserten i Atlanta och försökte tanka på en stängd bensinstation. Här i USA kan man ju inte tanka då "kiosken" är stängd, vilket är stört. Så den polisen kom upp till oss och sa "Is there a reason why you try and get gas from a closed gasstation?"

På söndagen följde jag på morgonen med min värdfamilj på en grej på min värdmammas jobb. Var sjukt coolt. Dom hade massa uppträdande, folk var utklädda till massa sagofigurer typ och det var allt möjligt man kunde göra det. Det var ju mycket för barnen men jag tyckte det också var riktigt coolt. Innan vi åkte till flygplatsen med Jossan så åkte vi en sväng förbi king of prussia och shopppade det sista.

På hemvägen från flygplatsen så såg jag och Johanna att bensin var i princip slut. Vi knappade in på GPS:en att vi ville till närmaste bensinstationen.. kom vi dit? Nej, bensinstation efter bensinstation var antingen stängd för dagen eller typ gått i konkurs. Vi var nämligen i ett rätt fattigt ghetto område. Halvt skakis var man ju där att åka där med knappt någon bensin. Men till slut hittade vi en bensinstation och kunde lättade ta oss hemåt. :-)

xoxo
isa


bild på mig, Julia och Jossan då vi var ut förförra helgen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0