Min USA bästis har lämnat mig

För 3 månader flyttade jag från Georgia till Pennsylvania. När jag precis kom hit så var jag väldigt negativt inställd på att få nya vänner då jag bara ville vara med mina vänner i Georgia. Då träffade jag Johanna. Min fina Johanna. Vi bodde ca 10 min ifrån varandra så det var härligt att ha någon så nära. Vi har i princip träffats varje dag i 3 månader nu och igår så lämnade hon USA för att åka hem till Sverige. Jobbigt.

Spenderade lördagen med henne och hennes pappa som var här. Vi åkte till Washington. Seg stad men man måste ju verkligen se vita huset när man är här i USA. Ja, vitt var det.. inte mer med det. Inte så speciellt enligt mig. Vi såg också att ALLA hus i DC är just vita, så vita huset är ju inte direkt så fantasifullt namn om man säger så.

På söndagen så åkte jag till Johanna och hade en sista lunch med henne. Sen så tog vi alla tåget in till Philly då jag skulle på LCC möte också. När Johanna och hennes pappa tog tåget från 30th street station till flygplatsen och jag stod på perrongen och vinkade hejdå så fick jag nästan lite panik. Jag ville bara smsa henne, men det gick ju inte. Usch, jobbigt var det. Var sååå nära att börja gråta där, men kände att jag var tvungen att behärska mig när folk stod och glodde.

Är tacksam för att jag fått lära känna denna underbara tjej och verkligen fått en vän för livet. Vi har så många fina minnen tillsammans. Det är bara 4 månader kvar tills jag kommer hem till Sverige och vi kan ses igen. Aupair livet ger så mycket och speciellt får man underbart fina vänner.

xoxo
isa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0