Fryst halvt ihjäl i New York City

Ser att läsarantalet börjar sjunka här. Kan bero på att jag ALDRIG skriver. Eller inte ofta iallafall. Jaja. I helgen så drog jag iväg till NYC. Var ju ett tag sen jag var där senast. Staden var sig lik, lite mer folk nu inför julstressen bara.
Jag, Ida och Julia tog bussen till NY halv tolv på lördagen. Sjukt mycket trafik så vi blev ca en timme försenade. Vandrade iväg till Central Park där vi skulle träffa på Maria och Jessica vid isbanan. Tog ett BRA tag att hitta den där jädra isbanan då Central Park är enormt stort. Men till slut hittade vi, blåfrusna.

På kvällen så åkte Jessica hem och vi åkte vidare till Brooklyn. Vi köpte med oss sushi och åkte hem till Christopher, en svensk aupair som Maria känner. Åt mat, gjorde oss iordning och förfestade och drog senare iväg till en klubb. DEN SÖG. hehe. Sjukt dålig musik. Men annars var kvällen trevlig ändå :) Natten slutades på Mc Donalds.

På söndagen sov vi ett bra tag. På eftermiddagen började vi dagen med "frukost" på Starbucks. Fail number två - min och Julias drickor smakade skit rent ut av. Vi vandrade runt där vid vattnet i Brooklyn och knäppte lite kort. Frukost/lunch/middag blev på en väldigt populär pizza restaurang. Vi stod EN TIMME i kö för att komma in i restaurangen. Blåfrysna kom vi in och beställde pizza. EN TIMME tog det tills vi fick maten. Folk som kom en halvtimme efter oss fick sin mat innan. Satan vad arga vi var. Sen när vi kommenterade det så sa servitören "That's how it is" och vända på klacken... sen när vi går ut ur restaurangen så hör vi hur han berättar för de andra servitören vad han sagt när vi "klagade". Inte ens ett "ursäkta att maten var sen" fick vi... Jävla idioter. Bra service my ass, dock var pizzan riktigt god.

Efter att ha slösat typ hela dagen på den där jädra pizzerian så fick vi sen skynda oss iväg för att hinna i de affärer vi skulle till. Vi kollade på den stora kända julgranen vid Rockafeller center, vilket var... inte så imponerande som jag hade trott.

Kvällen avslutades med att vi fick stå och halvt frysa ihjäl i en timme för att bussen var så sen. Vi började sjunga titanic - så illa var det. Vi stod längst fram i kön dock och när den 10de människan kom fram och frågade vart bussen skulle så sa vi "Stockholm" vilket fick honom att bli helt ställd. Haha.
Så ja, våran weekend i NYC var väl inte den mest lyckade.. men att bara få umgås med Maria, Julia och Ida var allt jag behövde :-)

xoxo
isa









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0