Awesome night

Gårkvällen var helt underbar. Jag hämtade upp Lisa runt 4tiden och vi åkte in mot Atlanta. Arenan låg lite utanför centrala Atlanta, som vi inte fattade, och var riktigt ghetto. Stället alltså. Vi åkte förbi arenan och skulle hitta någonstans att käka. Riktigt ghetto och dåligt område så vi vågade knappt gå ut ur bilen. Men vi tog ut lite pengar och sen käkade på Subway. Fin middag, haha men allt vi kunde hitta. Det dög.

Sen åkte vi mot arenan. Åkte förbi en jättestor byggnad som jag först trodde var ett musem men som vi sen såg var ett skitstort fängelse. Coolt som tusan, men lite läskigt. Har sett två fängelser här runt/utanför Atlanta.

Vi parkerade och folk satt i sina bakluckor på bilarna och drack och chillade innan konserten började. Kändes lite som festival område. Arenan var jättehärlig, utomhusarena med sittplatser under tak och sen en gräsmatta där folk satt och kollade. Lisa hade sönder sina skor det första hon gjorde så hon vandrade runt barfota hela kvällen, lite hippie aktigt sådär. Vi hade lawn biljetter, dvs att vi satt på gräsmattan, men det var så satans hett så vi köpte "grasshopper" biljetter, billiga biljetter som gjorde att vi fick sittplatser under taket. Med aircondition och skugga så kändes det som ett bra köp. Det var äckligt varmt och jag svettades som tusan ända in på sena kvällen. Såklart, blir ju aldrig kallt här.

Förbandet var Band of Horses som jag inte fattade förrän dom spelade The funeral, som är en av världens finaste låtar. Hade rätt bra låtar faktiskt, i början speciellt men sen blev det nästan lite country aktigt, inte min grej. Sen spelade Kings of Leon. Så jävla bra. Kunde ju typ 4 låtar med dom kanske, men de andra låtarna var också riktigt härliga även fast jag inte kunde dom. Vi hade ett jättefullt super hardcore fan framför oss, en man som riktigt hoppade runt och skrek, haha. Konserten var ungefär 2 timmar.

På hemvägen så var det ju roligt att komma ut från stället samtidight som tusentals andra bilar skulle. Dålig kö, men vi behövde inte vänta så länge ändå. så skulle vi sen stanna och tanka. Vi stannade i peachtree city, för vi vågade inte tanka där vi skulle vara. Vi stannar först vid Kroger, men då är det stängt. Vi åker vidare och tror att det stället är öppet. Jag går ut och försöker få bensin, då kommer en polisbil. "Is there a reason why you are trying to get gas from a closed gas station?" "eh.. is it closed?" säger vi lite dumt, "We're from Europe" säger Lisa. "I can tell that now". haha. Så jävla dumma vi måste sett ut. Hon måste ju trott att vi var fulla som föröskte få bensin därifrån. Men tydligen så går det inte att få bensin om själva affären är stängd. Är det så i Sverige också? har typ aldrig tankat där, haha.

Iallfall så guidade hon oss till en annan bensin staton och påpekade också att ena lyset i fram på bilen inte funkade. Tur att hon inte gav mig biljett. Sen åkte vi hem och sov! Nästa konsert vi funderar på är en Coldplay konsert under Atlanta Musical Festival. Jag är ett stort Coldplay fan, eller har iallafall varit, så det skulle vara hur coolt som helst.

xoxo
isa



 




Kommentarer
Postat av: anna

Isa, jag tänkte reta dig för att du skrev biljett, men nu kommer jag inte heller på vad ticket heter på svenska. Lyckat. Vänta, BÖTER! Haha, jag kom på det :)

2011-07-29 @ 15:32:54
URL: http://agynnhammar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0