Fickparkering är inte min grej

Idag fick jag bevisat att jag är sämst på att köra bil. Iallafall fickparkera. Nej, men så här var det. Jag körde in A till Atlanta för hon skulle på sin filmskola från 1 till 5. Jag körde då till Angelica som bor ca 10 min därifrån. Vi åkte till hennes pool runt tre tiden och jag var där ca en timme ungefär. Utanför poolen så kunde man bara fickparkera, vilket jag gjorde. När jag kom tillbaka och skulle köra tillbaka till filmskolan och hämta A igen och åka hem, så märker jag att det låter lite skumt.

Jag stannar till och ser att däcket är heeeelt sönderrivet. Min första tanke är "Nu är det någon som har skurit sönder däcket med kniv", Atlanta liksom, skulle inte vara konstigt. Dock är det ju riktigt söndertrasat så jag inser ju efter en kort stund att det faktiskt är jag, smartarslet, som måste skrapat upp det när jag fickparkerade. Finns ingen annan förklaring.

Jag väntar där på bärgningsbilen och min värdfamilj i två timmar. Det dåliga var att min värdfamilj var tvungen att köra ända till Atlanta för att deras försärking t'clte tydligen inte mig märkte vi då idag, för min värdmamma eller min värdpappa var tvungen att vara där när bärgningsbilen kom. Dom berättade sen när vi åkte hem att dom hade haft sån otur. Först jag liksom med däcket, min värdpappa skulle resa iväg och var stressade till det, dom var tvungen att få i barnen mat, E vart kissnödig och skulle kissa i en blöja som min värdmamma var tvungen att hålla i SAMTIDIGT som hon försökte mata I i bilen. Hon tar bort blöjan när E är klar och han fortsätter kissa henne rakt i ansiktet. Nu i efterhand när hon berättade det så är det faktiskt lite roligt. Men snacka otursdag eller vad?

Ifall så berättade min värdmamma nu att de funderade på att begränsa min värdpappas bil bara till peachtree city, för dom fick reda på att den är i sånt dåligt skick för den är så gammal. Så om jag skulle köra den och det skulle hända något och mina värdföräldrar inte är hemma, så står jag där liksom helt utan hjälp. Men så antingen så begärnsar dom bilen endast till PTC, eller så kunde jag köpa mig försäkring också. Vad tror ni att jag gjorde? Såklart köpte jag försäkringen. Tänkte direkt på det när jag fick reda på att jag inte gälldfe för deras försäkring att jag borde nog skaffa mig då. Helt klart värt 99 dollar för ett år och kunna åka in till Atlanta när jag vill än att inte kunna ta sig in alls. :) Så jag är nöjd över det.

Ja, händelserik dag kan man lugnt säga. Och fickparkering är tametusan inte min grej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0