Man är bara en i mängden

Min värdfamilj avgudar deras förra aupair. Hon är typ min värdmammas bästa kompis och barnen ser henne som en syster. Hon ska komma på besök i slutet av augusti och ska stanna i 3 hela veckor. Hon ska BO här i huset. Redan nu känner jag att det kommer bli jobbigt. Jag kommer känna mig som tredje hjulet typ. Jag kan inte hjälpa att hela tiden jämföra mig med henne och tänka på att dom gillar henne mycket mer än mig.

Dumma tankar, men inte lätt att inte tänka så. Det är lätt att bara känna sig som en i mängden med värdfamiljer, bara för dom har ju haft en massa andra aupairer (de flesta) medan vi aupairer endast har en värdfamilj!

Någon som känner samma som mig? Jag vet att jag har lite svårt att ta om någon inte gillar mig. Jag vill inte att folk inte ska gilla mig, eller gilla någon annan mycket bättre.

xoxo
isa

Kommentarer
Postat av: Cajsa

Jag förstår precis vad du menar Isa! Min värdfamilj har haft FEM au pairer innan mig och redan nu känner jag konkurrens - och jag har inte ens rest till USA än! Försöker tänka bort det men det är svårt! :P

2011-07-26 @ 06:45:50
URL: http://mybigadventure.blogg.se/
Postat av: Malin

Is det kommer gå toppen! <3 Så får du jue mej & Engan på besök också så ;D

2011-07-26 @ 18:37:56
URL: http://krulledamm.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag vet lite hur de känns, för om mitt rum säger dom fortfarande att det är "sofias rum" som den gamla au pairen hette, och när dom räknar upp familjen om vi ska göra något tex är hennes namn alltid med. Klart man jämnför sig med den gamla au pairen, men tänk att du kommer vara den populära när dem får en ny au pair. Förstår att det lär vara jobbigt att hon kommer och hälsar på och sådär men jag hoppas de kommer gå bra och att du inte får känna dig utanför :)

2011-07-27 @ 01:29:06
URL: http://annaausa.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag vet lite hur de känns, för om mitt rum säger dom fortfarande att det är "sofias rum" som den gamla au pairen hette, och när dom räknar upp familjen om vi ska göra något tex är hennes namn alltid med. Klart man jämnför sig med den gamla au pairen, men tänk att du kommer vara den populära när dem får en ny au pair. Förstår att det lär vara jobbigt att hon kommer och hälsar på och sådär men jag hoppas de kommer gå bra och att du inte får känna dig utanför :)

2011-07-27 @ 01:29:58
URL: http://aannausa.blogg.se/
Postat av: Anna

Isa, det är bara mänskligt att känna så, men det kommer säkert sluta med att du och Christina är supervänner ;) Du får bara tänka på att dina barn och värdfamilj faktiskt gillar dig jättemycket och att du står mycket högre i kurs än Lisa :P

2011-07-27 @ 02:58:33
URL: http://agynnhammar.blogg.se/
Postat av: malin

så var det i min familj i USA, barnen pratade om förra aupairen hela tiden, och familjen med - när jag sen åkte, så berättade nya aupairen att dom pratade om mig jämt! - så de tycker såklart om dig, och när nästa aupair kommer (när du åker hem) kommer de tjata om dig

2011-07-27 @ 13:02:31
URL: http://wakoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0