Roadtrip to Savannah - again

Gårdagskvällen spenderades hos min LCC. Det var aupairmöte. Vi träffade en ny columiansk tjej som precis flyttade hit, som verkar urgullig. Giselle heter hon. En annan tjej från våran aupair grupp åkte hem idag, men kom inte och sa hejdå igår... hm.. hm.. nog om det.

Idag stod Savannah på schemat igen. Mia var tvungen att skjutsa tillbaka Sandra till Savannah igen för att därifrån ta flyget till Atlanta och sedan hem till Sverige. Jag vet, skitdrygt att hon inte kunde få åka hem direkt från Atlanta, men hon var tvungen att åka från Savannah först. 4 timmar dit. Lämnade henne på flygplatsen. Åt lunch på hamburger ställe på flygplatsen. Åkte hem igen 4 timmar. Credd till mig och Mia tycker jag. 8 timmar i bilen idag. Vi turades om att köra. När jag körde hem så började det mulna och vi åkte in i jordens oväder. Det regnade och blixtrade. Och när det regnar här så reeegnar det rejääält kan jag lova. Såg knappt marken framför mig och vi åkte typ 30 miles per hour på motorvägen. Men så snabbt som det kom så snabbt gick det över.

Kom hem, åt middag med min värdfamilj och en familj som de känner. Åkte till Starbucks och träffade två av mina favoriter - Lisa & Anna. Vi snackade en massa, vandrade runt lite och knäppte fula bilder och Anna och jag avslutade kvällen när Lisa åkt hem genom att åka med golfbilen runt The Avenue ett antal gånger. Och Avenue är inte stort kan jag lova, så folk runtomkring undrade väl vad fan vi gjorde.

Nu ska jag sova. A har tagit min Ipod den jäveln, är nog i hennes rum, så jag kan inte lyssna på musik nu :( eller kanske om jag smyger försiktigt in i hennes rum. Hon gillar mig seriöst enbart för att hon får spela på min ipod, jag börjar tro det ;)

xoxo
isa


Sandra och jag hemma hos Mia.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0