Aupair möte och poolhäng

Idag på morgonen så var jag på aupair möte. Vi är 6 st aupairer i min grupp, så vi är ju ingen stor grupp om man säger så. Vi var i Elif och Estefanias neighborhoods clubhouse och pool. Först åt vi jättegod brunch eller vad man ska kalla det. Bröd, frukt, nån äggrej som min LCC hade bakat och cheesecake eftersom att Lisa fyllt år. Satt där och pratade om allt möjligt. Sen låg vi vid poolen en liten stund.

Lämnade av Lisa hemma hos henne igen för hon skulle jobba kl 2. Jag åkte hem och gjorde inte så mycket, städa lite i rummet och pratade med Julia i telefon. Kl 5 började jag jobba. Jag följde med min värdmamma och barnen till poolen och sedan hjälpte jag henne passa I medan hon la barnen.

Jag känner att jag är som en hök efter I när vi är vid poolen. Jag är så rädd att han ska ramla eller drunkna eller vad som helst. Även fast jag är ledig och följer med dom så slutar det med att jag springer efter honom hela tiden. Det är inte för att jag tror min värdmamma inte skulle kunna se efter honom, men det blir bara så liksom. Dessutom så tycker jag ju det är roligt att vara med honom också, än att sitta och stirra.

Imon börjar jag kl sju och jobbar till 10.30. Sen jobbar jag på kvällen. Blir väldigt hiphopigt i veckan, men så är det med flexibelt schema. Jag gillar det ändå. Jobbar min första fredag nästa vecka, dock bara på förmiddagen för E har födelsedagskalas (sitt andra, vi firade med famijen i Florida) med sina kompisar på en bio och ska se Bilar 2, och min värdmamma känner väl sådär spontant att I nog inte vill se en film på 1 och en halvtimme, haha.

xoxo
isa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0