Florida

Har som sagt varit i Florida med min värdfamilj i åtta dagar. Vi åkte förra fredagen på morgonen och kom fram ca 5 timmar senare. Var ju något exalterad då jag såg första palmen, haha. Vi bodde i min värdpappas pappas condo, typ lägenhet, där. Jättefin var den. Jag, A och E delade rum. E låg på en jättesöt liten bäddsäng som vi tog med. Vad gjorde vi då? Ja, på dagarna så låg vi antingen vid stranden eller vid poolen på eftermiddagen. Stranden var helt vit och det var sååå vackert där!

En dag åkte min värdfamilj till en waterpark, men jag beslutade att ligga på stranden ändå. Såg första snygga amerikanen, jippie. Han kom fram till mig och bara "do you have fun laying here all by yourself?" haha. Han jobbade på stranden och höll på att ta bort solstolarna, så det var ju inte helt random sådär bara. Sen en dag på standen blev det storm, haha. Så sjukt. Himlen började mörkna och sen bara helt plötsligt på typ någón sekund började det blåsa rejält så vi fick typ hålla fast alla grejer så dom inte skulle blåsa bort.

Sen på kvällarna så var vi antingen hemma i condon och bara slappade. E fyllde 4 en dag så då gav vi honom presenter och tårta. En annan dag så var vi och shoppade på ett ställe. När vi kom dit så gick jag iväg och shoppade för min värdfamilj skulle hänga vid lekparken med barnen. Så jag bara går runt i vad jag tror är alla affärer och kommer tillbaka till min värdmamma och bara "nej, jag hitta inget". Sen går jag vidare lite mer och inser att jag missat typ huuur många affärer som helst. HAHA. Det var sjukt mycket affärer. Min värdmamma sa det att hon tyckte det var konstigt att det gått så fort för mig att se alla och inte hittade något. Iallfall så shoppade jag en plånbok och trosor inne på Juicy couture och ett linne någon annanstans.

Sista dagen så skulle jag iväg och shoppa något vitt, för vi skulle knäppa kort på kvällen och alla skulle vara vitklädda. Så min värdmamma bara "ja, men du kan gå till seaside, det är rätt nära". Så går jag iväg runt 1 tiden då det andra tog en nap... och jag höll fan på att svettas bort. Fytusan. Och inte var det nära, iallafll inte när det var så äckligt varmt som det var. Men tillslut kom jag fram och hittade en jättefint vitt linne som jag hade på mig.

Så på kvällen så åkte vi in till seaside och tog jättefina bilder bla på stranden där. Vi hängde också med en familj som bor på våran gata här som vi aldrig hängt med förut men hängde jättemycket med i Florida, haha. De föräldrarna har tre barn, varav alla är adopterade. Lilla M som är 3 år är väääärldens sötaste. Han gillade mig och A tror jag och vi gillade honom, haha.

Igår så åkte vi hem hit till Georgia igen, lite brunare än när vi åkte. Speciellt min värdfamiilj som blir typ svarta. Min värdmamma har svart ursprung, så det är inte så konstigt att dom blir så bruna.

xoxo
isa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0