Just a normal aupair day

Hej. Idag har jag jobbat. Jag började kl tolv, men min värdmamma var "on call", och var alltså hemma men kunde någon gång under dagen bli inringen till jobbet. Så då är jag också typ "on call" kan man säga. Fast idag skulle hon städa huset, så jag tog E till poolen, så hängde vi där hela dagen. :) Sen på kvällen efter middagen så tog jag och min värdmamma barnen till en lekpark och lekte lite. Sen hem och passa I medan min värdmamma natta de andra barnen och sen var jag off. Bisera var sällskapssjuk och ville ses på Starbucks, så jag tog golfbilen och brummade dit. Tar oftast aldrig golfbilen på kvällen, men idag hade jag ingen bil så var tvungen att göra det. Scary.. eller inte. PTC är ju typ fritt från någon slags kriminalitet. Våran lilla bubbla här.

Jag träffade på pappan till en familj här på gatan som ska få hit den svenska utbytesstudenten, som jag nämnde förut. Han berättade att hon kommer den 6e augusti. Sen kom hans fru och presenterade sig också och berättade att hennes skola börjar typ i slutet av augusti, så då har jag ett bra tag på att visa runt henne här om hon vill det. Om jag kan det? Jag vet ju knappt vart mitt hus är. Nej skojar bara. Men det ska iallafall bli spännande att få hit henne.

Imon jobbar jag från 7.30 till 12.30 och är ledig till runt 17.00 och jobbar kväll. Så däremellan ska jag kanske dra iväg med Bisera till Ashley Park eller något annat ställe och shoppa lite. Inte för att jag behöver det, men ja.. får hålla i pengarna nu. Nästa fredag åker jag till Savannah med Mia. Ska bli sååå kul! Men mer om det senare.

xoxo
isa


jag överlycklig på IKEAs svenska matavdelning.. eller vad man nu ska kalla det. Home sweet home.. typ.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0