Savannah

Igår så åkte jag och Mia till Savannah, Georgia. Hon kom och hämta mig halv sju på morgonen och vi påbörjade den ca 4 timmar långa resan till Savannah, en av USAS vackraste platser sägs det. Vi stannade på Waffelhouse på vägen dit och åt frukost. Riktigt amerikansk ställe med jukebox och sydstasbor med slitna jeans och skitiga vita tshirts som alla kände varandra. Vinkade till motorcyklister när vi åkte förbi dom på motorvägen och tog kort, haha. Kom till Savannah runt lunchtid och strosade runt där nära vattnet bland en massa gamla hus och små butiker. Sååå fint var det. Mycket finare än Atlanta kan jag säga. Vi provsmakade karamellpopcorn, åt glass och drack cola - våran lunch. Det var dock äckligt varmt så det enda vi gjorde kändes det som var att gå in och ut från affärer enbart för ACn och svalka oss med läsk och glass. Luftfuktigheten var ännu värre än i Atlanta, och det kände man. Jag köpte mig en liten souvenir - ett jättefint litet armband och Mia köpte sig en väska.

Sen åkte vi till flygplatsen, för vi åkte till Savannah först och främst för att hämta upp Mias kompis Sandra som kom från Sverige. Kände oss dåligt stekiga då vi gled in på flygplatsen med brillorna på inomhus. En väldigt feminim kille blev helt extas över våran svenska och tyckte det var sååå sött.

Sandra kom, Mia grät och jag var paparazzi. När vi skulle åka hem igen så svängde vi förbi Chick-Fil-A och köpte middag. Vi satte oss i bilen på parkeringen och käkade och hörde och såg en ung kille springa efter en bil och skrika "You fucking idiot" eller något sånt där. Det skrek han inte, men något sånt argt. Han gick tillbaka till sin bil och gick sedan mot oss. Han kom fram till våran bil och Sandra frågade "What happend?" och han kontrade med "Can I get your phonenumber?" haha, gud vad vi började skratta, för det var så roligt att han gick från att vara skitförbannad till att börja ragga. Hon berättade att hon var från Sverige och att hon inte hade någon telefon här. Han var typ 16 år kanske. Åkte hemåt och kom hem runt 1 på natten, lyckad dag i Savannah som jag garanterat vill besöka mer gånger :)

Dagens citat var; "Jag känner att jag måste törsta slä(c)kten", svenskan börjar bli dålig här nu, ajajaj.

xoxo
isa

jag käkade god glass


Mia väntade nervöst på sin kompis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0