Swedish midsummer celebration

Igår så sov jag ut för första gången på ett bra tag kändes det som. Härligt. Vaknade runt 10tiden av att huset var tomt - skönt. Jag åt frukost i lugn och ro och kikade på Laguna Beach. Försökte få tag på Therese som senare visade sig hade sovit till typ 1, därför jag inte fick tag på henne.

Jag och Sarah åkte till ett frozen youghurt ställe här i närheten. Sååå gott. Man kan ha typ ALLT på det. Och det har man ju också. Innan fick jag tag på Therese som bjöd oss till henne på kvällen för midsommarfirande. Så efter vi käkat så åkte vi hem först till mig och sen till Sarah för att göra oss klara inför kvällen. Åkte iväg runt fyra tiden för att vara framme i Atlanta runt 5.

Jag tog ju inte med min gps som hade Therese adress inlagd i, utan vi tog Sarahs Gps. BIG MISTAKE: Jag trodde ju att jag skulle kunna ta mig hem till henne från den stora basebollarenan som ligger nära henne. Virrade omkring i hennes områden ett bra tag. ca 45 min senare, ringt ca 20 gånger till Therese utan svar och ett tålamod som började ta slut så hittade jag till hennes hus tillslut.

Det var väldigt trevligt firande iallafall. Det var jag, Sarah, Therese, hennes kompis Sara och hennes bror som var på besök från Sverige och Saras kompis från Sydafrika, Therese värdfamilj och en familj som de kände. Sara och Therese hade köpt hur mycket mat från IKEA som helst och det var verkligen midsommarmat. Så himla mysigt. Satt vi ute på deras gård och käkade och hade det trevligt. Therese hus som är helt sjukt stort och coolt (som jag alltid nämner men som alltid är värt att nämnas igen).

Jag och Sarah var tvungna att dra oss hemåt runt 10tiden för vi skulle upp och jobba idag både två. Det var trafikstockning på interstaten i Atlanta för det hade väl varit någon olycka eller så. KUL. ALLA bilar skulle klämma in sig i tre filer på vänstra sidan. ALLA bytte filer på samma gång. Nervös? Ja.

Idag har jag jobbat och nu sitter jag här och tänkte kika på film men tror jag skippar det. Imon jobbar jag från 7 till 13.30 och sen hjälper jag min värdmamma på kvällen. Får se vad jag gör däremellan.

haha, när min värdmamma kom hem och jag kom ner från trappan så sa hon
"Thank u for cleaning up the house" något sånt, något annat ord.
Jag bara "Never mind... ööh... I mean No problem"
Engelskan är inte alltid lätt, haha.


xoxo
isa


En gammal bild på Therese i Atlanta när vi i princip precis hade träffats.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0