"You look like a european"

Igårkväll jobbade jag. Ohfy vad jobbigt det var. Eller så hemskt var det inte, men grejen var att jag la barnen och som vanligt I sist då. Då helt plötsligt igårkväll så ville/kunde/whatever han verkligen inte sova och grät och grät och grät. I typ 1 och en halv timme försökte jag natta honom och han grät nonstop. Han grät så mycket att han inte kunde sluta i princip. Hemskt var det att se honom så. Jag och min värdmamma förstod inte vad det var för fel, men han har lite av insomnia om man säger så. Han är ALLTID vaken på nätterna i timmar. Min värdmamma var ute med sina vänninor den kvällen, så det blev rätt sent för mig + vakna kl 6 imorse = lite med sömn.

Idag så gjorde jag och barnen inte så mycket. Vad gjorde vi? Lekte bara inomhus. Försökte vara utomhus lite, men E vill verkligen inte vara utomhus plus att det är så satans kvavt och varmt så man vill typ inte. Min värdmamma kom hem runt 6tiden. Jag gjorde mat och kände mig så satans dum då jag inte visste vilken som var pastasås. Men jag sa det, jag brukar inte äta pasta och pastasås (typ alfredo ni vet) utan äter jag pasta så är det köttbullar och ketchup som gäller, haha. Det är tusan vad mycket som är olikt med maten i Sverige. Dom använder ju i princip ALDRIG kniv t.ex. Seriöst, jag förstår inte ens varför dom har knivar här i landet.

Sen ikväll så skulle min värdmamma och barnen och en annan familj dra iväg på cykeltur. A typ "du MÅSTE med" så jag hängde på. Tänkte det kan ju vara härligt. Ändrade mig dock när jag kom ut och började svettas enbart för kvavheten och hettan och kände att "nej detta kommer ju inte gå". Så tänkte i mitt huvud hur jag skulle börja komma upp med en lögn så jag slapp hänga med. Nejdå, men tveksam blev jag. Men det var faktiskt riktigt härligt. 5 km i 28 graders kvavhet! Härligt kan ni kanske tänka? Jag med noll kondition what so ever. Men jag klarade det, rödblommig och svettig, men ack klarade jag det. Jag tog till och med täten, he he.

Dock blev det en dramatisk avslutning då min värdmamma ramlade med cykeln med småpojkarna i en liten vagn bakom. Det gick någorlunda bra, men alla blev nog chockade och alla barnen grät. Sen som grädden på mosen så säger min värdmamma till mig att bara "kan du cykla iförväg med tjejerna lite, så kommer vi" och när vi gör det, åker genom tunneln så kommer en golfbil med skitungar i, flyger fram, och är såhääääär nära på att köra på oss typ. Satan vad arg A blev alltså för hon skrek till dom typ "slow down" och dom typ "you slow down" typsikt typ dryga tonåringar som tror dom är så coola. Så ja, en dramtisk men innan dess härlig cykeltur.

Nu ska jag sova, för jag är sååååå trött.

xoxo
isa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0