16 dagar kvar

Hallå. Lite tankar såhär på en lördags eftermiddag. Har precis varit iväg en sväng till våran stuga med mamma och pappa. Vi hade tänkt njuta av det fina vädret, men efter att det blåst som tusan och molnen täckte hela himlen så gav vi upp och åkte hem igen. Aja, en liten utflykt sådär är alltid kul. Sen ska jag köra som en tok innan jag åker så jag blir så bra och van jag kan bli. Har ju haft mitt körkort i snart 3 månader. Går fort.

En sak är jag så glad över. Att min värdfamilj håller så pass bra kontakt med mig hela tiden. Det känns inge konstigt att jag ska åka till dom, för vi lär känna varandra mer och mer för varje dag. Speciellt min värdmamma. Hon är helt underbar. Vi mailar lite hit och dit och vi chattar på skype och skypar med varandra. Chattade häromdagen på skype och slutade med att vi snackade om allt möjligt. Hon håller även på att kolla efter ett boende i Californien, för vi ska kanske bo där i en månad i sommar. Yupp. Har inte sagt det ja. Berätter mer om det blir bestämt. Iallafall så skickar hon mig länkar hela tiden på lägenheter/hus som hon kollar på att hyra. Sånt känns kul, att hon vill att jag ska få vara med och se vad som händer. Känns mycket mer tryggt att dom hör av sig oså. Vi ska skypa på måndag runt 9 tiden svensk tid eftersom att mitt äldsta värdbarn kommer hem från skolan då och vill skypa med mig. haha "she loves to skype with you" sa min värdmamma häromdagen. Så söt :)

Iförrgår betalade jag in hela avgiften till Cultural care. En smaskig summa, men det är det värt. Nu är det bara visumavgiften och presenterna jag ska lägga ut pengar på!

xoxo
isa

Kommentarer
Postat av: Cajsa

Sv: Vad kul att du ska till Georgia och just till Peachtree city!! Jag hade inte bangat att bo där (värme!!) Men jag blev lite orolig när jag inte hittade några au pair-bloggar i Georgia! :P



Men håll utkik! Familjen som kontaktade mig ville nog ha en ny svensk au pair i mitten av augusti! :)

2011-03-05 @ 15:40:24
URL: http://mybigadventure.blogg.se/
Postat av: Alexics

Vad spännande att åka till Georgia!

2011-03-06 @ 19:46:59
URL: http://alexics.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0