Amerikanska Ambassaden

Fick jag mitt Visum idag? Nej.
Klockan halv fem åkte jag, pappa och Jossan iväg mot Stockholm. Körde dit och hamnade sen in i Stockholm. Gick helt okej med körandet där det var fyr-filigt. Många filer, men det var inte så farligt. Sen virra vi omrking lite för Jossans GPS gick inte att lita på. Men vi hittade Amerikanska Ambassaden rätt lätt ändå måste jag säga!

Sen när jag kom dit så gick jag först genom en säkerhetskontroll. Förklarade för dom hur det stod till med att jag skulle få mitt VISUM samma dag. Dom ringde och hörde med kontakten som jag hade som hade fixat det, och enligt dom gick det bra. Kom in och fick snacka med en svensk tant i ett bås. Förklarade även där och efter lite fundering och att även hon ringde min kontakt så sa hon att "ja, men det ska väll gå för den här gången då". MEN sen kom jag till intervjun och där förklarade jag hur det var (eftersom hon inte visste något. URUSEL KOMMUNIKATION MELLAN DOM SOM JOBBADE DÄR! Fy) men hon sa att dom inte gjorde några undantag. Även om man hade kontakter på ambassaden. Jaja. Gjorde allt vad jag kunde, men icke sa nicke.

Var dock sjukt irriterad för som sagt pratade dom inte med varandra och de jag pratade med innan, vakterna och svenska tanten sa att det var okej, medan intervjuaren sa nej. Jag tycker bara dom kunde fått fram det från första början.

Dock sa hon att hon skulle skicka mitt VISUM med express, så antar att jag kommer få det innan veckan. Många får det dagen efter och eftersom att hon skickar med express också så booorde det gå bra. Men men. Det visar sig.

xoxo
isa


Kommentarer
Postat av: mirre

Kul att du ska vara au pair :) Lycka till med allt!!

2011-03-15 @ 16:20:56
URL: http://mtv.se/mirre
Postat av: melinda

Gud va roligt att bo ett år i USA :)

2011-03-15 @ 18:39:28
URL: http://fckingcrazy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0