Bankkonto? Check

Idag började jag jobba tidigt. Var uppe klockan sju och åt frukost med A innan hon skulle till skolan. Min värdmamma och hon åkte iväg och då hade jag hand om pojkarna. Eller ja, min värdpappa var också hemma, men han skulle försöka sova längre för han ska iväg och jobba. Jag gav dom frukost och sen lekte vi. Lekte lite med dockor, försökte kolla på film men det tröttnade E på efter 5 minuter och sen hittade han bara på lekar efter lekar. Runt 11.30 kom min värdmamma hem från jobbet. Då åkte vi iväg till banken och fixade mig ett bankkonto. Jag fick köra dit hehe. Älskar att köra bilen. Även fast den är en van och väldigt stor så känns det inge konstigt. Dom har en liten mindre bil också som jag får ha när jag inte kör barnen. Vi körde runt lite här i området så min värdmamma visade mig lite ställen. Bla, The avenue som är shoppingområdet här i närheten som har Starbucks (!!!) som aupairer brukar hänga på. Hon pekade ut mer grejer också, men jag har såklart glömt hälften av allt. Svårt, för jag tycker allt ser lika ut. Dock är husen här skitfina. Jag sa det till henne att det är dom inte i Sverige, bara tråkiga. Typ. Dock är dom inte stadiga här för fem öre. Man kan i princip slå en knytnäve genom väggen och det blir ett hål. Men min värdmamma sa att vi skulle åka och kolla på ett området här i närheten någon dag, för dom har stora mansions. Alltså enorma sjukt fina hus.

Nu är jag bara inne i mitt rum och slappar. Min värdmamma var tvungen att ta E till doktorn, så jag ska hämta upp A från busshållsplatsen om ca en halvtimme. Jag tar golfbilen :) hehe, första gången. Får se hur det går!

Senare idag och ikväll har jag inget planerat. Ska nog bara vara här hemma och se hur middagsrutinera och hur rutinerna ser ut när barnen lägger sig, så jag lär mig det. :)

xoxo
isa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0