Förberedelsemöte på cultural care

Har precis varit på förberedelsemöte på Cultural care, alltså över internet. Mycket bra och man fick "träffa" på andra som ska flyga samma datum som jag då. Eller ja, det är ju lite smått irriterande att jag inte riktigt är hundra på mitt datum ännu.

Jag skulle ju som sagt egentligen flyga den 28de, men har fått det framflyttat till den 21a. Grejen med det är att mina värdföräldrar inte har någon aupair nu och har sånna pass jobb att dom verkligen behöver någon som passar deras barn när de jobbar. Som tur är så är deras/min blivande LCC så snäll och hjälper till med det. Så min värdpappa har lite kontakter på ambassaden och har gjort så att kan få mitt visum väldigt snabbt och på det sättet kunna åka iväg tidigare, den 21a. Jag har tid den 15 mars på ambassaden. Dock försöker vi, kollar varje dag, om det finns en tidigare tid på ambassaden så att jag kan åka ner äääännu tidigare. Dock tror jag inte det går. Tidigaste tiden nu på ambassaden är den 23 mars, och det verkar inte som att folk avbokar då och då. Så jag är nog så säker på att jag åker den 21a.

Och jag kan ju heller inte säga vilka tider jag flyger för folk som frågar heller eftersom jag själv inte vet. Mina värdföräldrar har pratat med CC och sagt att "boka inte hennes flygbiljett än" ifall vi skulle få en tidigare ambassadtid och så pass kunna komma iväg ännu tidigare. Men senast den 11e, om vi inte hittat en tidigare ambassadtid då så ska vi be CC boka min flygbiljett.

Så ja, får se när jag kommer iväg. Kanske skriver här någon dag att "oj nu åker jag imon". Nejdå, någon motta får däla va, va ;) Men men, måste ju skriva rena rama novellen och förklara för folk som frågar vilka tider jag flyger.

Aja. Nu har jag iallafall kontakt med två personer som kommer bo nära mig. Eller, ja ena bor där nu. Hon är svensk och bor i PTC som jag, det känns jättehärligt. Så henne kommer jag typ ringa till direkt när jag kommer dit! haha. Sen fick jag precis kontakt med en tysk tjej som bor ca en timme ifrån mig, väldigt nära Atlanta, som kommer ca en månad efter jag kommit dit. Så då ska vi nog ses när hon kommer dit också! Känns bra att jag har några kontakter innan man reser så man inte står där helt ensam och bortkommen.

Men herregud, jag måste behärska mig. VAD jag skriver. Rena rama novellerna HELA TIDEN. Skärpning!

xoxo
isa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0