Körkort

Fick hem mitt internationella körkort idag. Lite tidigt, egentligen skulle jag skickat in den nu när det är två veckor kvar, men eftersom att vi förut inte visste när jag skulle komma iväg så skickade jag in den då så jag skulle ha den i tid om jag fick en tidigare resdatum. Men jaja. Nu går det ut i början av mars nästa år. Så har jag ca 1-2 månader kvar i USA då jag inte har körkort.
MEN, därför kommer jag antagligen att ta ett amerikanskt körkort.
Jag måste ju ha ett körkort. Och jag har läst att det rekomenderas att man skaffar ett körkort efter ca 4-5 månader med internationellt. Dock beror det på vilken delstat man är i och hur bilförsäkringen ser ut. Men jag vet att det är väldigt många aupairer som tar amerikanskt körkort bara för att ha som minne. Och det är inge svårt vad jag har hört. Har man klarat att ta i Sverige (som är ett av de länder i världen med de hårdaste körtesterna) så borde man klara det i USA :)

xoxo
isa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0