NY till Georgia

Sorry för dålig uppdatering, men internet på skolan funkade inte på min dator och ja.. men nu är jag hos min värdfamilj iallafall :) Fick ett väldigt fint välkomnande av att A kom utspringandes ur huset och skrek "Isabelle youre here" och kramade om mig. Hon är så söt. Hon och E har snackat öronen av mig sen jag kom hit. I är ju bara 1 år så han fattar inte riktigt vem jag är och vad jag gör i huset, haha.

Skolan har iallafall varit underbar. Eller ja, inte själva lokalerna och maten kanske, men människorna som har varit där. Var tråkigt att lämna alla idag. Åkte buss till Newark flygplats där jag, Filippa och en columbiansk tjej skulle flyga. Filippa och columbianen (nu känns det jättehemskt att jag glömt hennes namn för hon var jättetrevlig) flög till Florida medan jag flög till Georgia. Fick vänta ca 2 timmar sen själv efter dom åkt.

Flygresan gick jääääättefort. Två timmar tog den. Var framme på Atlantas flygplats och skulle ju möta min värdpappa direkt när jag kom ut från planet, men han stod inte där så jag började gå mot bagagebandet. Men sen träffades vi där iallafall. Dom har sjukt stor bil (som jag ska köra) men som är superhärliga inåti. Tror dom har en TV ibaksätet, såg nått som liknande det iallafall.

Mitt rum är suuuperfint. Min värdmamma skickade bild på det förut men jag sa till henne att bilden gjorde inte rummet rättvisa. Ska knäppa kort på det någon dag, imon kanske. Ska även visa bilder från skolan och berätta lite mer om den när jag har tid och lust.

Kan ju bara säga att vädret här är underbart. När jag och min värdpappa åkte från flygplatsen så hade han fönsterrutorna lite öppna oså sken solen. Rena rama sommarkväll i Sverige ju. Superhäligt. Dock ska det inte bli lika fint väder imon. Imon ska vi köra omrking här i PTC lite så jag ska få kolla in staden.

xoxo
isa

Kommentarer
Postat av: Ellinore

Åhhh, va härligt allt låter!! :D Det får mig bara att längta ännuuu mer tills min framtida familj k a n höra av sig (när det nu blir haha..? lite segt för tillfället)! :D

Det ska bli oerhört roligt och intressant att få följa dig under ditt år, ser fram emot det enormt mycket! :D

Kramkram

2011-03-26 @ 17:58:33
URL: http://http//elliesdiary.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0