To-do-list USA

Har knåpat ihop en lista över ställen jag vill besöka i USA och grejer som jag vill uppleva. Ska försöka ta mig igenom denna lista, men kommer antagligen inte klara hela listan. Men ser det som en bra motivation och en grej jag kan kolla på om jag tycker livet är svårt just i det tillfället. Händelser och ställen att planera att se och göra.

Kom gärna med förslag så lägger jag till grejer efter som, har redan fått lite hjälp och idéer!

To-Do-List; 

- Besöka NYC, NY.
- Besöka New Jersey.
- Besöka Kalifornien – San Fransisco, Los Angeles, San Diego..
- Besöka Boston, MA.
- Besöka Las Vegas, NV – Spela
- Besöka Chicago, IL.
- Besöka Grand Canyon, AZ.
- Besöka Disney World i Orlando, FL.
- Besöka Niagara Falls i NY.
- Besöka Disney Studios i Orlando, FL.
- Besöka fiket som fanns med i "The O.C" i LA.
- Beställa in ”large” om dom frågar vilken storlek jag vill ha på drickan.
- Bli så bra på engelska att folk tror jag är från USA.
- Dricka öl ur en ”öl-hjälm” på fest. Ni vet en sån där hjälm med två ölburkar på sidorna och sen en slang till munnen.
- Fira Chanukka/Hanukka (eftersom min värdfamilj är judar)
- Gå på en Amerikansk fotboll match
- Gå på en Hockeymatch
- Gå på en basebollmatch
- Gå på en Amerikansk hemmafest
- Gå ut i NYC
- Gå på en konsert
- Gå förbi Jersey Shore huset i Seaside, NJ.
- Gå på en amerikansk date
- Gå på en talkshow
- Gå på en konsert
- Klä ut mig på Halloween
- Köra bil
- Köpa minst 5 Starbucksmuggar från olika ställen i USA
- Plugga på ett college
- Se/prata med en kändis
- Se Vita Huset i Washington DC
- Se Wisteria Lane (tror man åker en typ starbus/sightseeing buss i LA då)
- Sitta på ”the met steps” i NY som Blair och hennes kompisar från Gossip Girl sitter på.
- Stå på trappan där Carrie Bradshaw bodde (sex and the city, är inget fan av det men det känns ju som en självklarhet att uppleva!) i NYC.
- Träffa en amerikansk kompis
- Ta kort på mig framför Hollywoodskylten
- Åka gul taxi i NY.
- Äta på ett typiskt amerikanskt hak
- Äta In-N-Out burger

xoxo
isa


Kommentarer
Postat av: petra

får hoppas att jag får chansen att uppleva nån utav dessa grejer med dig ;D hihi

2011-03-02 @ 23:40:38
URL: http://petrasa.blogg.se/
Postat av: Malin

Basket isa det måste du jue gå på ;)

2011-03-03 @ 09:30:35
URL: http://krulledamm.blogg.se/
Postat av: petra

Sv: JA, vill verkligen. Men du får höra av dig så fort du vet när du kommer vara ledig och det. Så får väl jag börja spara typ.. nu då ;) haha

2011-03-03 @ 16:16:47
URL: http://petrasa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0