Atlanta, IKEA & The Avenue

Ursäkta att jag är så dålig på att skriva här, men igår var det full rulle hela dagen. Passade killarna från 7 (eller ja när dom vaknar som brukar vara runt åtta, men brukar gå upp och käka frukost kl sju med min åttaåring) till runt 3 tiden. Då kom min värdmamma hem och vi alla (minus min värdpappa) tog bilen till Atlanta, för min åttaåring skulle på sin film academy. Där har hon sin klass i typ tre timmar, men eftersom det tar ca en timme att åka dit så är det ingen idé att åka hem igen. Så min värdmamma visade mig shoppingområdet där, som jag definitvt kommer besöka någon gång. Sen åkte vi till Target och sedan till IKEA. På IKEA så köpte min värdmamma mat till mig, mos och svenska köttbullar (hehe) medan dom köpte pizza från en judisk pizzeria. Är ju verkligen inte förtjust i pizza alls, men smakade lite av deras och den var faktiskt riktigt god. Inte alls så fettig och sliskig som många pizzor brukar vara.

Sen så åkte vi hemåt. JAG körde. Nu talar vi 8 filiga vägar i Atlanta. Det gick bra. Men antar att det tar ett tag att vänja sig vid. På hemvägen så såg vi en hemlös kille med en hund som stod vid vägen med en skylt och bad om hjälp med pengar eller mat eftersom han var fattig. Då åkte vi till Wendys och köpte hamburgare till honom. Tyckte det var supersnällt av min värdmamma att ens tänka så. Hon berättade att hennes pappa alltid bjöd med typ hemlösa till en restaurang och satt ner med dom och sa typ att "berätta din historia". Nu skrev jag det här inlägget runt halv sextiden, men min åttaåring kom in och babblade på som alltid så jag kände att jag ville vara social med henne istället. Jag lärde henne en svensk mening, haha. Hennes uttal var faktiskt riktigt bra.

Åkte till The Avenue som är shoppingstället här i PTC med Anna. Hon hämtade upp mig med hennes golfbil. Vi gick runt i lite affärer. Jag fikade och Anna åt middag på ett ställe som heter något som jag inte kommer ihåg nu. Vi gick till en  bokaffär och jag köpte två Glee böcker. Haha, är ju lite halvt besatt av Glee. Jag och  min värdmamma satt och kollade på ett avsnitt igårkväll, för hon är också lite Glee-galen. Och Anna också, så hon köpte också en Gleebok. Annars var shoppingen kanske inte superbra vad jag såg, men helt okej. Såg fina skor som jag vill ha :) En massa skor. Sen gick vi till starbucks och Anna drack en chai eller vare va. Så nu är jag hemma. Vet inte om jag börjar sju imon eller halv nio. Haha, får gå upp och fråga imon bitti. Tror att jag börjar halv nio faktiskt. Härligt om det är så.

Nu ska jag gå och tvätta bort sminket och borsta tänderna och sen lägga mig och läsa! hehe.

xoxo
isa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0