Bang bang chocho train, call me up and I´ll do my thing!

Hallo (tyskt uttal). Idag har jag varit ledig. Inte gjort så värst mycket, städade rummet och min toalett idag och tvättade lite. Härligt med rena grejer! Sen när A kom hem från skolan så åkte jag och hon till The Avenue. Vi lurade min värdmamma att jag skulle köpa en present till en av aupair tjejerna, men i själva verket så köpte vi presenter till henne för mors dag. Vet att vissa inte köper presenter till sin värdmamma på morsdag, medan andra gör det. Jag gick ihop med A och köpte, dels för att jag ville ge min värdmamma något och dels för att hjälpa A att köpa grejer med att bidra med lite pengar. Vi köpte lite olika saker och har lagt det i en liten korg som vi ska ge henne. Vi har också gett henne varsitt kort. Jag ser det kanske inte som morsdagpresent, utan mer som en "tack-för-att-du-är-en-sån-bra-värdmamma" present liksom. Och hon är ju ändå det närmsta jag har en mamma här i staterna om man säger så. Så det gjorde vi idag :)

Sen har jag inte gjort så mycket mer. Nu har jag inget planerat men ska kika runt lite efter hotell/hotstel för våran NYC tripp. Jag ska även leta recept för chokladbollar. Imon ska jag nämligen på LCC möte, mitt första yaaay. Vi ska äta middag hemma hos min LCC och vi alla ska ta med något. Så då tänkte jag om jag skulle baka traditionella svenska chokladbollar. Hur gott är inte det liksom? Imon är det garage sale här på gatan också (typ loppis), så tänkte vara snäll och erbjuda lite hjälp om mina värdföräldrar behöver :)

xoxo
isa'


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0