Djurlivet i Georgia

Djurlivet här är helt fantastiskt. Häromdagen såg jag och E en ödla när vi var ute på gården. Med blå svans. Jätte cool. Och idag såg vi en annan ödla/kamelont som ändrade färg, först illgrön till brun. Så söt var den, jätteliten. Skulle jag möta på större så skulle jag dock inte tycka det var lika roligt.

Det är ju ekorrar ÖVERALLT också. Och då menar jag verkligen överallt. Och häromdagen såg jag på långt håll en lien chipmunk. SÅ SÖT! Googla chipmunk om ni inte vet hur dom ser ut.

Sen har jag sett ett antal rådjur när jag varit här. En dag åkte jag och min värfamilj med golfbilen in till The Avenue och helt plötsligt såg vi tre rådjur stå och beta på sidan av vägen. Och när jag och Anna åkte till Elif för länge sen så sprang tre rådjur över den lilla vägen där vi åkte.

Å andra sidan finns det ju äckliga kryp också, såsom gettingar. Dom kommer man inte undan. Både jag och E är rädda för getingar, så vi är "beebudys". Han vägrar typ vara ute om inte jag är ute med honom när jag passar honom, för då kommer bina sticka honom. Säger man sticka? Lät konstigt.

xoxo
isa

Kommentarer
Postat av: Mette

Hei :) Jeg leser bloggen din så ofte jeg kan, og syns det er kjempe morsomt å lese om au pair livet ditt :)

Jeg skal selv være au pair i USA i desember. Jeg lurte på om det er noen norske au pairer i nærheten av deg?

2011-05-12 @ 21:57:00
URL: http://mettegulichsen.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0