Sista april

Hejsvej. Igår var det valborg i Sverige. Igår var det... sista april i USA. Inget speciellt, vad jag vet. Iallfall, på morgonen så åkte jag och A in till The Avenue för att shoppa födelsedagspresent till Anna. Fick tag på några fina smycken och en klockren Glee nyckelring (eftersom vi är besatta av glee). A fick även en läppglans makeup box av mig, som hon kikat på ett antal gånger. Jag fick tvinga henne att ta den från mig, hon ville inte att jag skulle betala. Men jag ville ge henne en "krya på dig" present, eftersom hon brutit armleden.

På eftermiddagen brummade jag iväg till Anna, vi handlade mat på Kroger för sisådär ett antal dollar. hehe. Åkte till Dagmaras hus där det andra tjejerna var. Eftermiddagen och kvällen spenderades med att... ÄTA! Yes indeed. Vi grillade och hade det mysigt. Hade allt möjligt, grillat, snacks, tårta, donuts, pretzels, jordgubbar.. you name it. Gick på en liten promenad efter maten runt sjöng där och Anna berättade skräckisar för mig. Tjejerna beslutade såklart att dom skulle dra ut, men Anna och jag tackade nej. Jag för att jag skulle jobba idag och har som sagt typ 2 veckor tills jag är 21.. jag kan gott vänta in tills jag får gå ut lagligt. Anna för att hon inte ville plus att hon inte är 21 heller. Jaja. Men vi brummade hemåt och sov istället :)

Jag, Lisa och Anna beslutade att ha språklektioner en gång i veckan typ. Vi ska lära Lisa svenska medan hon ska lära oss tyska. Herregud, hur ska detta gå? Får se om vi kommer ihåg det ens och om det blir av. Jag SKA dock lära mig lite tyska här, har jag bestämt. Herregud, vimmlar ju av tyskar så det kan ju vara lika bra liksom.

xoxo
isa




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0