From Peachtree City to New York City

Home sweet home. Här i USA iallafall. Kom hem från NYC igår på kvällen. Hur började denna resa då?
Jo. som sagt så var jag ju i Pennsylvania hos Julia från torsdag till fredag. Hon hade jättefint hus, så mysig familj och hälriga kompisar. Jag förstår att hon trivs. Vi var också in till West Chester, som var sjukt mysigt. På fredagen så skjutsade Julia mig till Tågstationen. Tog tåget till Philly, ca en halvtimme, och tog sedan där bussen till NYC. Kom fram ca 2 timmar senare. Då träffade jag på Madeleine (vi hade bestämt att vi skulle träffas på Cultural cares facebook sida, hade aldrig träffat henne eller pratat med henne innan) som bor mitt på Manhattan som aupair. Hon bor med två gaypappor. Hur coolt är inte det? Vi käkade lunch och traskade sedan till mitt hotell. Sjukt fult hotellrum fick jag och Julia, men det funkade liksom. Men ja, inte var det värt pengarna tycker jag. Dock var det värt det för vart det låg, dvs mitt på time square i princip. Jag hängde med henne till typ 2tiden och gick sedan runt på time square ensam och försökte underhålla mig. Inte lätt då det inte finns så mycket klädaffärer där plus att jag inte villa lämna time square heller ifall jag skulle komma bort. När jag tänkte efter nu så var det ju rätt onödigt för jag kunde ju lika gärna ta taxi om jg skulle bli vilse.

Jaja. Jag skulle träffa Jenny, som skulle åka ensam till NY, runt 3tiden. Dock var hennes flyg försenat så hon var inte här förrän 7 på kvällen. Så jag hände ett antal timmar på mitt hotellrum och bara slappade. Lite härligt men långtråkigt också. På kvällen träffade jag på Jenny, hennes kompis Mikaela och Madde och gick och käkade på en resturang som hade svensk mat - smörgås chef tror jag den hette. Där åt jag äcklig mat plus världens, och då menar jag det, äckligaste drink någonsin. Jag och Mikaela gjorde misstaget att beställa in en "bjorn borg". Den var inte nådig alltså. Efter det så gick vi till Vapiano och drack drinkar. Jag och Madeleine skulle sedan dra iväg till en klubb för hon skulle träffa på hennes kompis Cory, men vi åkte hem sedan för vi orkade inte stå i kö och betala inträde.

På lördagen så vaknade jag kl sju av att Julia kom. Julia från aupair skolan som skulle dela rum med mig :) Egenntligen så skulle hon komma på fredagskvällen, men hennes flyg var inställt så hon var tvungen att ta en 9 timmars bussresa från North Carolina till NYC från 9 på kvällen till 6 på morgonen. Hon var den enda vita på hela bussen, knallblond svensk liksom. Haha. Dom hade varit helt fascinerad av hennes svenska näör hon snackadfe med mig i telefon. Vi bestämde oss för att det inte var någon idé att sova längre, så vi duschade och drog sedan iväg till Starbucks och köpte frukost. Sen traskade vi till 5th avenue och började shoppingdagen. Jag köpte bla en väska för 95 dollar.. HAHA. jises alltså. Men den var sååå snygg. Köpte lite andra grejer också. Riktigt nöjd måste jag säga :) Vi träffade sedan på Jenny och sedan kom AK, en dansk från aupair skolan, och hängde på oss till Central Park. Där träffade vi på Julia, syrran, och hennes kompisar som precis anlänt till NY. Vi åt lunch där och låg och solade och snackade. Vi var typ 13 svenskar och en dansk. haha.

På kvällen gick vi alla svenskar ut och käkade på Hard Rock Café. Tjejerna var så gulliga och betalade för Julia och mig och köpte drinkar till oss för vi hade fyllt år! Urgulligt av dom. Efter det vandrade vi hem till en kille som AK kände som var hobby promoter. Drack lite drinkar hemma hos honom och stack sedan iväg till en klubb. Kommer inte ihåg namnet. Vi kom in gratis och fick ett bord med en massa dricka. Skithärligt! Vi var där till runt 3 ungefär. Dansade som galningar, fy vad roligt det var. Sedan tog jag, Julia, Mikaela och Emma taxi hem till hotellet. Vi var sedan tvungen att åka tillbaka direkt för Julia hade glömt sitt bankomatkort i baren, haha.

På söndagen så åkte jag med buss från NY till Philly kl 11. Tog flyget från Phillys flygplats kl 4 och var hemma i Atlanta runt 7. Fick dock vänta i ca 2 timmar på skjuts efter lite missförstånd, men kom hem sedan :)

Skitrolig resa och skitroliga människor jag träffade på! Många nya härliga. Dock bara svenskar så när jag kom hem så var min hjärna helt inställd på svenska.
Måste dock säga att även fast jag gillar NYC väldigt mycket, så skulle jag inte vilja bo där. Kände så skönt när jag kom hem hit till peachtree city. Lilla PTC som är så lugnt och härligt!

xoxo
isa


svenskarna invarderade central park


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0