Roadtrip to Alabama

Hej, Igår så var det roadtrip till Alabama som stod på schemat. Det var min värdmamma och mina värdbarn som skulle åka och jag hängde med. Dels för att jag tycker det är bra att visa att man vill vara som en i familjen genom att åka och träffa släkten - vilket vi gjorde, och dels för att jag vet att min värdmamma uppskattar att ha hjälp när vi åker iväg sådär på resor.

Det var bara 2-3 timmars bilresa den här gången, så det var superhärligt jämfört med våran 12timmars resa till Ohio. Det var min värdpappas släkt som vi åkte och träffade, men min värdpappa behövde jobba så kan kunde inte åka med. Vi åkte först till en fin restaurang och åt middag med min värdpappas pappa och några av hans syskon och syskonbarn där. Det var ju inte lätt med en springande 1åring att ha och göra med där, men jag och min värdmamma turades om att springa efter honom. Fin restaurang + barn går ju inte alltid ihop. Men min värdpappas pappa är rätt tät om man säger så och tillhör den finare socialiteten och tycker väl sånt bara är vardag antar jag. Men det var trevligt ändå :) Trevliga människor och släkt. Sen åkte vi hem till deras (min värdpappas pappa och hans fru) och spenderade en tid där i deras enorma källare med mängder av leksaker. Barnen var ju något glada om man säger så.

Sen åkte vi till min värdpappas bror där hans mamma var och några halvsyskon. Det var motsatsen där om man säger så. Dom är rätt fattiga (eller ja, har inte så bra ställt). Vi trängde oss allihopa i hans bror och hans frus lilla nyköpta hus. Fint, men litet. Dom hade en supersöt hund. Hans mamma var så söt och pratade mycket med mig och frågade om Sverige. Hon har en ledsjukdom (MS) och även lite andra problem. Men dom var jättegulliga dom med :)

Tycker det är intressant/sorligt/konstigt att det kan vara sånna motsatser, och folk kan ha det så dåligt/bra ställt även fast man är släkt och familj. Men så är det ju. Även fast jag tycker att man självklart ska hjälpa familj och släkt om dom har det dåligt ställt, så finns det ju en gräns om man säger så. Alla kan inte ha lika bra ställt och så är det ju, sorligt nog.

Hade iallfall en fin dag med min värdfamilj :) Vi kom hem runt 9 tiden på kvällen.

xoxo
isa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0