245 dagar senare

Idag har jag varit i USA i 8 månader.
Jag har "bara" 4 månader kvar. 4 jobb-månader. 5 månader om jag reser på min resemånad, vilket jag verkligen vill göra. Men usch, jag börjar sakta men säkert inse att detta snart är över. Hur jobbigt och krävande detta år må ha varit så har det ändå varit det bästa jag gjort. Så mycket som det gett mig - fina minnen, bättre självförtroende och mer självständig.. och det bästa av allt - världens finaste vänner. Min fina värdfamilj må vara underbar, men de är ändå mina vänner som funnits där i vått och torrt och dom som betyder mest. Kanske dock beror på att jag fått byta värdfamilj. Jag har minsann bara varit i min nuvarande värdfamilj i lite mer än 2 månader.

Dock kommer jag vara klar med detta jobb när mitt år är slut. Kan verkligen inte tänka mig att förlänga. Det är riktigt krävande att bo på jobbet, kanske det jobbigaste av allt. Samtidigt så skär det i hjärtat av att jag ska lämna mina fina värdbarn här, som jag kommit så nära på kort tid. Dom är helt underbara. Samma med mina fina värdbarn i Georgia. Alla dom kommer alltid betyda så fruktanvärt mycket för mig.

Lite jobbig tid då Johanna, min fina Johanna som jag blivit så bra kompis här med i Wayne, åker hem till Sverige i början av december. Vi umgås i princip nästan varje dag. Hon är en av de finaste människorna jag träffat under mitt år här i USA. Kommer bli väldigt tomt utan henne här :( Tur att jag har min Maria!

xoxo
isa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0