A perfect day


En underbar dag idag med min underbara Johanna. Vi hade egentligen planerat att dra till Julia idag, men det funkade inte. Istället började vi dagen med lunch på B. Servitören hörde inte vad vi sa (kanske är det våran svengelska? hehe) så han kom med fel sallad. Ofukuserad servitör nr 1 idag.
Efter det så fixade vi våra naglar på en nagelsalong. 30 dollar för fransk manikur och typ fake/gele naglar fick jag. Roliga var att Johanna tog gelénaglar och behövde betala 45 dollar för det, men kunde inte ta fransk manikyr för det var 20 dollar extra. Jag fick typ akrylnaglar (såg ut som gelé) och fransk manikyr för 30 dollar. Såg typ ingen skillnad på mina och Johannas naglar förutom att jag hade fransk manikyr och hon inte. Lite irriterad hon var, haha. Och asiaterna på stället kunde ju ingen engelska så det tog ju ett bra tag innan dom fattade vad vi ville ha och innan vi fattade vad dom menade.

Sen drog vi hem till mig och träffade på mina värdbarn. Johanna tyckte dom var så söta - vilket dom är ;) hehe. Vi drog senare till King of Prussia. Gick in i våra favoritaffärer - Free people och Urban outfitters. Två dyra affärer, men sjukt fina kläder. Inne på free people ligger kläderna på 100-200 dollar. Dock hittade vi rea avdelningen och hitttade en varsin fin tröja för bara 19 dollar. Ursprungligt pris låg på 89 dollar, det kallar jag kap ;)

Vi avslutade dagen med Brownie obsession på Fridays. Ofokuserad servitör number 2. Först kom hon bara med en brownie obsession, dock lite vårt fel för vi hade tvekat och ändrat oss hela tiden. Sen när hon kom med min så var den kall och ingen sås - katastrof ju! Fick dock ny. Men våran tur alltså.

Nu har jag haft ett långt skypesamtal med Julia och innan dess vecko-snack med mina världföräldrar. Dom ska på semster/jobb till Kalifornien i en vecka och sen ska min värdpappa och min minsting till Danmark i en vecka, så mitt schema blir lite ändrat :)

xoxo
isa


inne på free people, världens finaste provrum


min finaste på fridays

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0