Aldrig mer taxi

Förra veckan så gick ju bilen sönder som sagt, och jag och Johanna beslutade oss att ta taxi till varandra. Vi kan ju helt enkelt inte vara ifrån varandra. Inte stoppar en trasig bil oss inte. Så i söndags efter jag slutat jobba så beslutade vi oss att ta taxi till King of Prussia.
VILKET MISSTAG.
1. King of Prussia stängde visst kl 7 på söndagar. Vi kom dit kl 8. Nedstämde satte vi oss på Fridays och käkade lite efterrätt, tyckte vi förtjänade.
2. På hemresan fick vi typ en praktikant till taxichaufför som först skrev in min adress fel så vi hamnade helt åt andra hållet och sen då försökte skylla det på mig för jag uttalade det fel, vilket jag inte gjorde. Det hade dessutom ingenting med att han skrev fel. Sen körde han hem Johanna och körde helt vilse och jordens omväg. Taxiresan till Kingen gick på 25 dollar. Taxiresan hem gick på 49 dollar, varav han drog av 5 ynka dollar för hans misstag då han skrev in fel adress. IDIOT!

Däremellan gick vi iallafall på bio. Ville inte slösa 25 dollar i onödan liksom. Vi såg Jack and Jill vilket var en rolig komedi med Adam Sandler.
Bilen är nu iallafall fixad så nu är allt frid och fröjd igen.

Idag åker min värdpappa och L till Danmark. Kommer bli tomt utan lilla L i huset :(

Iförrgår kväll fick Johanna med mig på yoga på gymmet hon går på. Oh herregud, kände mig som 80 år. Lätt sämst där inne. Jag trodde det skulle vara ett lugnt pass - yoga liksom. Där hade jag fel. Men lite skönt att röra på sig.

xoxo
isa


Johanna medan vi väntade på taxin inne på bion.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0