Bilberoende land


Tacka vet man Sverige
Där är vi inte så fruktansvärt beroende av våran bil. Där kan man faktiskt ta sig i princip överallt med buss eller tåg. Vart finns bussarna här i Wayne? Har kris nu för på lördag är det aupair möte och jag måste vara där. Vi får bara missa i princip två möten under vårat år här. Men det ligger 45 min härifrån, så nu kan jag inte ta mig dit för bilen har gått sönder. Batteriet är trasigt. Bussar går det inte heller här och tågstationen kan jag verkligen inte gå till, även om jag skulle gjort det om det var möjligt. Bra timing också för båda mina världföräldrar är bortresta, så det är bara jag och min värdmammas pappa här då imon och han har ju hand om barnen och kan inte lämna dom.

Har frågat två tjejer om dom kan hämta mig, så förhoppningsvis kan någon av dom.

Men ja, blev bara otroligt irriterad på USA/Wayne nu..

xoxo
isa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0