De som betyder något

Idag kom jag att tänka på en grej, en grej som jag inte gillar med mig själv. Det där låter hemskt, men jag hatar verkligen hur dålig jag är på att berätta för folk i mitt liv hur mycket dom betyder och hur mycket jag älskar dom. Det är helt enkelt inte jag att säga hela tiden "jag älskar dig" till folk, men samtidigt så måste man ju ibland visa sin kärlek till alla nära och kära. Jag hatar att jag har sån dålig kontakt med mina nära och kära där hemma i Sverige när jag nu är här. Tro inte jag glömmer er, det gör jag inte. Saknar er gör jag också.
Jag tar helt enkelt folk lite för givet, har insett det.

Jag saknar mina värdbarn i Georgia något otroligt mycket ikväll, speciellt min 4åring. Han och jag var helt olika på det sättet att han varje dag sa i princip att han älskade mig och hur mycket han tyckte om mig. Jag svarade ju såklart tillbaka, men jag var aldrig så mot honom såsom han var mot mig. Det var bara det som fick mig att tänka på hur jag är som person med de sakerna. Vi alla har brister och det är ju bra att kunna se dom, men ändras kan man alltid göra. Inte för att man måste ändras, men att börja uppskatta och visa kärlek till sina nära och kära mer skadar ju aldrig.

Så, vill bara med det säga att jag älskar er - min underbara familj, vänner och min värdfamilj plus min förra hur mycket som helst. Ni är guldvärda och betyder allt för mig!


Kommentarer
Postat av: inga-lill Nylén

Älskade Isa, jag älskar dig också så otroligt mycket. Jag tycker att du visar att du tycker om oss. / Kram Mamma

2011-10-24 @ 07:15:37
Postat av: julia

Ellerhur, håller med mamma. Skit i om folk blir förvånade för du inte säger 'Jag älskar dig' var och varannan dag. Det betyder inte att du är någon känslokall människa. Du ska inte ändra på hur du är, du är bra som du är. Även om du kanske inte säger orden så ofta så tycker jag absolut att du visar dom i hur du är för du är en fin människa mot andra människor!

2011-10-25 @ 04:36:34
URL: http://enlitenaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0