Fun weekend

I lördags så vaknade jag upp pigg och frisk, i princip. Mådde mycket bättre iallafall. Johanna hämtade upp mig på förmiddagen och vi åkte till en frisörsalong. Vi skulle få vårat hår slingat och få fjäderextensions. Dock hade dom inte tid för oss då, vilket sög. Men vi ska fixa det nästa lördag istället.
Vi vandrade heeela vägen till min tågstation, som är en bra bit tycker jag själv. Och amerikanarna skulle väl svimma om dom fick höra hur långt vi gick - det går ju liksom bara inte.

Jag tåg tåget till Philly där jag träffade upp med Maria och hennes kompis Trevor. Efter en stund kom sedan Ceci och Miranda, två aupairer från Australien och mexiko. Vi vandrade runt, jag med skittung väska, åt lunch och kikade i affärer. Runt 4tiden åkte vi till hotellet. Gjorde oss iordning för kvällen, gick ut och åt en liten liten middag. Förfestade på vårat hotell rum, och Trevor och hans bror och kompis joinade oss också. Jätte trevliga killar. Miranda blev lite på lyset och däckade innan vi ens kommit från hotellet.. men så går det ibland. Vi gick iallafall till en klubb, kommer inte ihåg vad den hette men iallafall. Dansade, drack en massa shots, dansade lite mer. Pizza blev natt-maten och skulle gissa på att vi somnade runt 4 tiden kanske.

Under kvällen så lärde jag killarna att säga "sju sjösjuka sjömän". Gick ju som det gick det kan man ju säga. En av dom kunde man väl lite tyda att han sa det, men inte var det lätt. Jag översatte sedan vad det betydde till "seven seasick seamen" och dom dog av skratt. sailors skulle nog vara bättre översättning hehe. (ni som inte fattar, seamen låter som semen, som alltså är sperma på engelska)

Idag vaknade vi runt 8-9 och åt hotellfrukost. Checkade ut vid 11 och vandrade runt inne i Philly lite grann och åt lunch. Vi tog tåget hem vid 2 tiden. Hängde med min värdfamilj på blockparty här på våran gatan i en timme, sjukt tråkigt men kände att jag måste eftersom jag lovat. Jag hämtade sen upp Johanna och vi åkte till Walmart och införskaffa oss lite oviktiga grejer.

Nu sitter jag här och ska sova snart. Är sjukt trött och ska upp tidigare imon för att fira min värdpappa som fyller år.

xoxo
isa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0