Halloween in the U S A


Halloween helgen har passerat här i USA och det har varit riktigt roligt. Dock MYCKET irritation och stress pga amerikaners sjukt överdrivna syn på snö. Det var "snökaos" här igår.. vi i Sverige skulle skrattat. Det var inget kaos alls, det var lite snöblandat regn. Jag, Maria, Candice och Karen skulle till King of Prussia på dagen. Det ställdes in då Karens värdmamma inte ville att hon skulle köra i detta oväder. Jag skulle då ta tåget till Candice, men då var tågen inställda. Min värdmamma var en ängel och körde mig ända till Candice som bor ca tjugo min från mig.
För att göra en lång historia kort så blev vi fast i Candice hus pga att tåg var inställde, taxibilarna ville inte köra och ingen ville/fick köra sin bil. Jag och Maria blev så sjukt irriterande. Det såg mörkt ut och vi satt i flera timmar och försökte få tag på skjuts. Till slut fick vi tag på taxi.

Åkte in till Philly. Satte oss på en bar och drack lite drinkar. Btw så var jag en påfågel och Maria var en racecar driver. Sjukt fula kände vi oss, men vi var ju tvugna att vara utklädda. Vi åkte sedan till en amerikansk hemmafest där en annan aupair som heter Johanna var. Skitschysst att bjuda in oss. Maria och en kille lurade mig att han var halsvensk, jag är så sjukt lättlurad så jag gick ju på det.
Sen gick vi till en cool klubb i Philly. Vet inte vad den heter, men cool var den.
Vi fick sova hos Marias kompis Trevor som bor i Philly. Vi tog taxi till hans hus och han sa att hans brorsa skulle släppa in oss. Vi kommer dit, står och bankar och bankar och knackar i säkert en kvart. Vi tänker ju att ingen är hemma. Höll på att frysa halvt ihjäl också. Så kollar Maria in genom fönstret och ser hans brorsa ligga på soffan och sova. Han var seriöst död. Han sov igenom allt. Till slut kom Trevor och släppte in oss.

Idag har vi spenderat dagen med att hänga hos Maria och kika på film och sen kikade vi på "footloose" på bio med Candice. Sjukt bra film och jag ska seriöst gifta mig med Kenny Wormald ♥

Det var min helg det. Första halloween firandes i USA blev mycket bra tack vare min och Marias kämpa att inte ge upp hoppet. Inte fan hindrar lite snö oss svenskar inte!

xxxx
ISA


knäppte knappt nå kort alls men tror att Maria har fått något kort på vad vi hade på oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0