Chicago, Illinios

Så har man prickat av ännu en delstat på i USA då.
I lördags, tidigt på morgonen tog jag flyget till Chicago, då jag skulle dit på weekendkurs. Kom dit 8 på morgonen, central standard time, och träffade på Mia vid shuttle bussen. Visste ju att hon skulle åka på samma weekendkurs, mycket därför jag bokade den. Var iallfall superkul att träffa henne igen och det kändes som att ingen tid hade gått :)

Den dagen hade vi först välkomsmöte och sedan sing language. Jag valde kurserna sing language 1 och 2. Så hade det ca 4 timmar den dagen. Helt okej, och det skulle nog vara ännu bättre, om inte gubben som hade hand om det verkligen klämde in allt på de fyra timmarna. De enda han gjode var att visa hur man gjorde en massa ord, 1 gång. Tror du jag kommer ihåg något? Nej. Bara hur man signar cola typ, haha. Andra lektionen var digital photography. Riktigt intressant var det och jag och Mia ville inte att lektionen skulle ta slut. Dock hade jag gjort misstaget att inte ladda/checka batterierna på min kamera, så den var ju död. Men tog en massa anteckningar. Sedan hade vi middag och efter det yoga i ca 2 timmar. Jag gjorde inte så mycket eftersom jag var väldigt förkyld under hela min weekendkurs, men lite var jag med på. Intressant, lite små fjantigt sådär men säkert bra träning. Skulle kunna börja på yoga faktiskt.

På kvällen fick man göra vad man ville. Det var ett indiskt bröllop på hotellet, som för övrigt alla indier som var på det var sjukt fina och uppklädda, så min och Mias plan att kolla på film gick i kras då dom hade sjukt hög musik. Istället åkte vi med bil med några andra svenskar runt i Chicago och kollade runt. Satte oss vid en glass affär och satt och snackade.

På natten var det några som rökte så brandalarmet gick igång och polis och brandmän kom. Jag trodde det var en väckarklocka eller tornado varning och blev sjukt irriterad. Btw, så var hotellet riktigt fint och fina hotellrum - jackpott.

Dag 2 startade med frukost, som INTE var god. Vi hade först marketing, som var även det jätteintressant. Efter det hade vi American History och efter det art lesson. Allt som allt var lektionerna riktigt bra och intressant och jag är väldigt nöjd med min weekendkurs, att jag bokade den. Chicago verkar vara en fin stad, flygplatsen är jättefin tycker jag och som pricken över i:et där på flygplatsen när jag skulle hem så träffade jag och Mia på Jane Lynch, mer känd som Sue Sylvester från Glee. Tog kort med henne. Jätte trevlig tant. Starstruck? JA.

Tog flyget hem och var hemma kl 10. Glad och nöjd efter en bra weekendkurs, ha träffat en riktigt kändis här i USA, fått spendera tid med min Mia och fått mina välförtjänta 4 credits. Eller ja, jag ska bara lämna in läxan så får jag dom :)

xoxo

isa


Kommentarer
Postat av: Julia

sv: låter som en rolig kväll!:)

Håller med dig om den röda, får nog bli den :)

2011-10-12 @ 11:27:09
URL: http://itismyworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0