Yellow diamonds in the light

Hello.
Igår gjode jag inte särskilt mycket på kvällen. Började plugga på läxan som vi måste göra klart tills weekendkursen. Idag hade jag en fin dag med mina små flickor, dom var väldigt snälla och fina idag och bråkade knappt någonting. Sen hade vi playdate på eftermiddagen med en tant och hennes ungar här på gatan. Helt okej då tycker jag väl, även fast dom var lite sena hehe. En sak jag lärt mig här när det gäller latinamerikaner här är att tid inte betyder mycket för dom. Det är lite sådär, man säger en tid men menar inte riktigt det utan kommer när dom känner för det. Inge illa menat även fast det kan bli lite irriterande

Nu på kvällen åkte jag och hämtade upp Johanna. Vi åkte till Wayne och kollade först in ett solarium som finns där. SVINDYRT äre. För de bästa solariumerna där inne så kostar 8 min (som är maxtiden) nästan 19 dollar vilket motsvarar ca 130 svenska kronor. Det är ju sinnessjukt. De "dåliga" solariumen där inne kostar dock "bara" 8 dollar, vilket "bara" är 56 svenska kronor. Aja, så är det med det. Kunde dock vara härligt att få lite färg på sig.

Vi vandrade även till biografen som ligger där, som är svinliten. Dom visar typ 4 filmar, och det är det. Typ måste vara den minsta bio jag någonsin sett. Men vi ska lätt på den någon gång. Fikade lite på Starbucks och bara vandrade runt där i Wayne och kollade in vad som fanns. Så söt litet "centrum" eller vad man ska kalla det, även fast det inte finns särskilt mycket. Men lite fina restauranger som vi ska på någon gång. Vi ska köra en biofilm och sen middag en kväll.

Nu ska jag sova och förbereda mig för ännu en jobbdag. Imon kväll kanske jag drar till Julia och får håret fixat, beror på om grej. Får se.

xoxo
isa






vi gick förbi en KEMTVÄTT. Precis som man sett i filmer. Så sött. Blev alldeles till oss och var tvugna att vara turistiga och ta kort på det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0