"Du var jätteglad full"

Den här helgen har varit riktigt rolig. På lördag kväll tog jag och Maria, en svensk aupair som jag precis träffat här, tåget till Julia i Garnet Valley. Drygt för vi åkte kl sju och kom fram halv tio. Ska egentligen inte ta så lång tid, men man var tvungen att ta shuffelbuss från en station till en annan och då missade vi tåget. Men när vi kom till Julia så åkte vi hem till henne och gjorde oss klara och började dricka lite smått.

Julia körde oss in till West Chester. Gick på förfest hos någon amerikan där vi träffade upp med Ida och Victoria. Vi drog sen runt på barerna och drack. Fanns ju typ inge dansgolv, så man kunde inte direkt dansa. Eftersom jag knappt druckit alls här i USA under mina 5 månader så slog det ju till direkt. Kommer inte riktigt ihåg hela kvällen, hehe, men allt gick bra. Var på efterfest efter krogen och sen drog vi hem och sov hos Julia.

På morgonen vaknade jag upp skittrött och bakis men vi var tvungna att dra oss hemåt för vi skulle till King of Prussia, ett shoppingcenter. Så kl 10 tog vi tåget, slitna som tusan och trötta. Runt 1tiden så körde jag oss båda till King of Prussia. Där träffade vi på några andra aupair tjejer, jätte trevliga hela högen. Vandra runt där, lunchade, åt lite glass, shoppade lite och hade det trevligt. När vi stod inne på mallet så började det skaka under fötterna. Jag trodde det var jag som typ var bara så bakis att jag var lite yr eller typ inbillade mig det, men de andra tjejerna kände det också. Så vi undrar om det var en liten liten jordbävning. Något var det som gjorde att golvet började skaka. Lite scary sådär.

När jag skulle åka hem så hade jag fått instruktioner av min värdmamma av hur man tar sig TILL mallet, så jag tänkte att jag tänker väl bara tvärtom så går det bra. Dock hittade jag inte hem. Haha. någonstans där på vägen så blev det fel. Jag kunde inte hamna rätt, så jag snurra runt där ett bra tag och hamna sen vilse. En timme tog det, haha, tar typ 5-10 min till KOP från mig, så ni förstår ju hur jag snurra runt. Hade knappt nå batteri på telefonen hekler, så lite panik fick jag. Ringde min värdmamma, men tog sen GPSen på mobilen ändå och hittade hem. Var typ 6 min från hemet, så jag var ju inte långt borta.
Men mitt lokalsinne är ju fruktansvärt. Måste åka den vägen några gånger om jag ska hitta.

Nu ska jag duscha och sen kika på nån tvserie och sen sova. Är sjukligt trött.
H var så söt när jag kom hem. Hon kom och kramade om mig och min värdmamma sa att hon hade varit orolig för hon hade inte träffat mig på hela dagen och undrade vart jag var. Sötis!

xoxo
isa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0