Fortfarande ovetandes

Ja. Hur går det nu med mitt rematchande? Jag har inte fått en familj ännu och har inte ens någon jag snackar med. Känns något meningslöst. Känner mig lite sur på Cultural care för dom har inte hjälpt så mycket känner jag under min rematch. Om inte jag hade tagit mig tid att maila en massa LCC:er och ringa lite så hade det ju i princip inte hänt något. Har haft 1 match på mitt account, som har mailat mig 1 gång och nu inte längre hör av sig. Kände mig riktigt säker på att jag skulle åka hem. Men inte världens undergång för det.

Dock fick jag lite hopp nu när jag pratade med Julias LCC i pennsylvania. Hon hade två familjer som behövde aupair varav ena jag blev intresserad av. Så hon ska ringa runt lite och sen höra av sig. Imon går min rematch tid ut men får se om jag får lite längre tid. Jag ska iallafall flytta till min LCC nu i helgen, antingen imon eller någon annan dag.

Ja, får se vart jag hamnar. Skulle det inte vara underbart att hamna nära Julia i pennsylvania? Jag menar, nu har vi ändå varit ifrån varandra i ett halvår och vet att vi klarar det. Men just nu så skite rjag fullständigt i om vi skulel bo på samma gata eller inte liksom.

Dock är jag ju 99 % säker på att jag flyttar från Georgia. Om nu inte singelpappan skulle få nå fnatt och ringa eller maila mig idag och vilja ha mig som aupair. Tråkigt, men samtidigt lite spännaden att se något nytt. Jag vill verkligen inte lämna Georgia, inte lämna fina peachtree City, men what to do? Jag har fått en fin tid här på den amerikanska sydkusten. Riktigt tråkigt dock att lämna mina underbara vänner här i PTC och mina värdbarn.
E satt i min säng idag och kollade på medan jag packa och sa hela tiden "I don't want you to leave" och började nästan gråta. Han sa också att han ville följa med mig. Gullungen. Ska bli jobbigt att lämna honom. Jag sa att jag ska komma och hälsa på så fort jag kan att han inte ens kommer märka att jag är borta.

Lunchade med Lisa idag. Gullungen gav mig en jättefin liten bok med bilder på oss alla tjejer i. Så sött. Kommer sakna min fina tyska. Men ska komma och hälsa på och sen hälsa på henne i Tyskland. Tror dock jag hinner träffa henne en gång till innan jag åker, för jag tror jag inte kommer flytta från PTC innan den här helgen.

Jaja. Anna är hemma nu iallafall, och hon sa att det luktade som Sverige och att man kunde se sin andedräkt.

Får se vad som händer med mig. Jag har gjort mitt bästa iallafall och åker hem med ett gott samvete och vetandes att jag gjorde allt jag kunde. Ibland funkar det inte helt enkelt, och jag känner verkligen inte att det är mitt fel i detta läge.

xoxo
isa

Kommentarer
Postat av: Anna (Haha, jag skrev Isa först?)

Isa, ledsen, men Sverige säger att h*n inte vill ha hem dig än. Synd!

2011-09-01 @ 22:42:11
URL: http://agynnhammar.blogg.se/
Postat av: Jossan

Du är duktig Isa! Och klok! Jag börjar nästan gråta när jag tänker på lilla E, att han är ledsen. Det kommer bli till det bästa ändå!

2011-09-01 @ 23:15:26
URL: http://joosienylen.blogg.se/
Postat av: Engström

Hoppas att allt löser sig Isa! Även fast jag vill att du och Jullan ska komma hem så håller jag tummarna för att du får njuta lite mer av staterna! :) Saknar dig

2011-09-02 @ 03:03:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0