Letar flygbiljett

3dje dagen här och allt har rullat på bra. Trivs bra här än så långe och min värdfamilj är så goa. Min värdmammas mamma och pappa är här, och dom är sååå snälla och hjälper mig att få känn på hur allt är och ska göras. Min värdmamma sa att hon mormorn hade sagt att jag var så duktig och påmindre så mycket om deras förra aupair, fast med bättre självförtroende. haha. Känns bra att höra. Fick också ett sms av min värdmamma igår när jag var på LCC möte att hon är glad att jag är här och har sån bra hand med flickorna. Flickorna är så söta och goa också och det känns som vi har klickat bra.

Så jag trivs bra. Enda grejen är att jag saknar mina vänner i PTC så sjukt mycket och min LCC. Fick ju träffa de andra tjejerna igår, och de var jättesöta, men jag kan ändå inte låta bli att sakna våran tighta lilla aupair grupp på 9 aupairer i GA som hade världens bästa LCC. Våran grupp här är typ 60 pers. Så opersonligt liksom, man är bara en i mängden.

Men det ska nog gå bra. Skypade med Jossan idag efter jag jobbat och vi pratade mycket om det. Att man inte ska stirra sig blind på vilka vänner man har på andra ställen utan ge människorna här en chans. Ska till Kings of Prussia mallet på söndag med ett gäng tjejer, så det ska bli kul.

Ikväll var jag och min värdmorfar (haha eller vad man ska kalla honom, skitrolig gubbe) ute och körde. Jag körde för första gången med jeepen som jag ska få ha på min fritid. Sjukt härlig är den, riktigt gammal men mysig liksom och stor. Men jag gillar den. Dock ovan att köra den, men det ska jag nog få in efter några åkturer sådär.

Nu håller jag på att leta efter flygbiljetter till Chicago. Ska kanske på helgkurs där med Mia i oktober. Får se. Just nu är det lite svårt att hitta bra biljetter, dom stämmer inte med tiderna jag kan ta liksom. Dock sa min värdmamma att hon tyckte att jag borde ta 1 eller 2 dagar ledigt när jag är där så jag får se Chicago. Får se vad som händer. Hatkärlek till att leta flygbiljetter!

xoxo
isa


Kommentarer
Postat av: Carro

läste i sidan där att du hamnade i rematch efter 5 månader. varför blev de så? eller jag menar de känns ju konstigt att man blir kvar så länge om man inte va en bra match med familjen :P

2011-09-15 @ 17:21:41
URL: http://carroaupair.blogg.se/
Postat av: inga-lill Nylén

Hej!

För mig som Isas mamma så förstår jag, Isa har en enorm tolerans mot allt. Hade det varit någon annan tror jag att den personen hade packat och dragit efter några veckor. Isa är också väldigt lojal och trofast, tur att hon fick chansen att byta.

2011-09-15 @ 21:03:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0