Packar mina väskor och flyttar

Förlåt att jag är sån hemsk bloggerska, men har inte varit så mycket att uppdatera om.. men nu så. Har blivit med värdfamilj.. igen! Jag ska flytta till Wayne, pennsylvania nästa helg någon gång. Jag ska bo i en amerikansk-dansk familj (pappan är dansk) som har tre små flickor på 1,2 och 5 år. Dom verkar väldigt trevliga och har normala "aupair" regler och schema tycker jag.

Och inte nog med det, jag kommer bo 40 min från min syster. Hur bra är inte det? Då kan jag åka och hälsa på henne på helgerna lite då och då. Även fast jag kommer få mig ett eget liv eftersom vi inte bor alltför nära. Känns helt underbart. Jag ser såååå framemot att flytta, även fast jag inte vill lämna mina fina vänner här - Mia och Lisa. Kommer sakna ihjäl mig efter dom. Även mina bästa värdbarn. Ska dock åka och säga hejdå till dom en gång till innan jag flyger iväg, för jag kunde inte riktigt ta farväl av dom förut. Dock ska jag komma och hälsa på här åtminstone 1 gång innan mitt år är slut.

Så lättad över att ha hittat en värdfamilj. Kan bara säga att även fast den här situationen varit jobbig så har det gett mig styrka och jag har växt som person. Jag har bara haft otur och jag kan med handen på hjärtat säga att jag gjort mitt bästa, och det har tydligen inte varit bra nog, men så är det. Jag har inge problem med att inse mina misstag, men i denna situationen har jag inte gjort något misstag. Jag har gjort mitt allra bästa och hade bra relation till mina underbara värdbarn. Det enda misstag som gjorts här är av mina värdföräldrar som drar bort en person från sina barns liv som dom älskar.

xoxo
isa


Kommentarer
Postat av: Julia

Åh vad glad jag blir för din skull att allt löste sig :) <3

2011-09-08 @ 23:22:24
URL: http://itismyworld.blogg.se/
Postat av: Kiki

Vad du är stark isa! Du är stark som inte tar detta personligt o tror att det är du som gjort misstag o det är bra! Rätt inställning :) bra att allt har löst sig o hoppas innerligt att du trivs hos din nya värdfamilj <3

2011-09-09 @ 05:06:27
Postat av: Anna

Men jaaa, detta är ju helt och hållet din värdfamilj som är lit elustiga! (förlåt, gamla) Men du kommer få det superbra! Önskar att jag hade kunnat komma o hälsa på dig...

2011-09-09 @ 12:59:54
Postat av: Jossan

Som en kollega sa på jobbet när en patient frågade vilken skola hon gått i för att lära sig. Hon svarade "livets hårda skola". Du är stark Isa, och motgångar kommer även då man inte förtjänat dom. Detta kommer bli bra och en fantastisk upplevelse!!

2011-09-09 @ 13:14:18
URL: http://joosienylen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0